کد خبر: 46642
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 26 آبان 1401 - 11:06

داخلی

»

کتاب

«سفارش شگفت‌انگیز مادربزرگ» منتشر شد

منبع : لیزنا
کتاب تصویری «سفارش شگفت‌انگیز مادربزرگ» با موضوعی کودکانه منتشر شد.
«سفارش شگفت‌انگیز مادربزرگ» منتشر شد

به گزارش لیزنا، کتاب «سفارش شگفت‌انگیز مادربزرگ» نوشته اِیپریل استات و ترجمه معصومه نفیسی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز، توسط کتاب‌های زرافه و در 36صفحه برای کودکان گروه سنی «ب» منتشر شد.

در این کتاب تصویری که ماجرای دختری به نام کوکو و دوستش خرسی است، بچه‌ها معنای واقعی مهربانی فداکارانه را می‌آموزند. به گفته روان‌شناسان در صورتِ نبودِ مهربانی آسیب‌های غیرقابل جبرانی به فرد و جامعه تحمیل می‌شود. بر این اساس یکی از اصلی‌ترین مفاهیمی که باید کودکان را با آن آشنا کرد، مهربانی و اشتراک احساسات خوب با دیگران است. كودكانِ مهربان از این‌كه اطرافیانشان را نیز همچون خودشان، سرحال و بانشاط باشند، لذت می‌برند. آنها برای روابط‌اجتماعی احترام قائلند و بخشیدن را از ویژگی‌های والای شخصیتی می‌دانند.

در خلاصه داستان این اثر آمده است: خرس غمگین است زیرا همه حیوانات به دلیل جسه بزرگ او فکر می‌کنند که خرسی بدجنس است و از او می‌ترسند اما کوکو، به او کمک می‌کند تا به نصیحت مادربزرگش عمل کنند: «وقتی زندگی مثل شب زمستان تیره و تار می‌شود، مهربانی را با دیگران تقسیم کن و برایشان شمعی روشن کن». آنها پس از تلاش‌های بسیار در پایان متوجه می‌شوند که مهربانی هدیه‌ای است که از قلب می‌آید.

اِیپریل استات با نویسندگی و تصویرگری کتاب «سفارش شگفت‌انگیز مادربزرگ» و طراحی خلاقانه‌اش، اولین کتابش را روانه بازار نشر کرده و در همین اولین تجربه جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز شد. او پس از آن چند کتاب دیگر نیز با قلم و تصویرگری خود منتشر کرده است.

معصومه نفیسی که ترجمه این کتاب را برعهده داشته از مترجمان باسابقه و پرکار حوزه کودک و نوجوان است و تلاش دارد با انتخاب کتاب‌هایی با درون‌مایه‌هایی لطیف و آموزشی، کودکان را با مفاهیم مهمی آشنا کند. او این کتاب را همانند نویسنده اثر، به «آنانی که بی‌دریغ مهربان‌اند و آنانی که تشنه مهربانی‌‌اند» تقدیم کرده است.

این کتاب تصویری برای گروه سنی «ب» در قطع خشتی بزرگ، توسط کتاب‌های زرافه (دپارتمان کودک و نوجوان انتشارات سیمای‌ شرق) منتشر شده است.