کد خبر: 46868
تاریخ انتشار: یکشنبه, 25 دی 1401 - 14:26

داخلی

»

کتاب

برگزاری دومین نمایشگاه IFPEX در تیر 1402

منبع : ایبنا
دومین نمایشگاه آینده چاپ ایران تیرماه 1402 با هدف افزایش بازار صادراتی و معرفی ظرفیت‌های صنعت چاپ به کشورهای منطقه برگزاری خواهد شد.
برگزاری دومین نمایشگاه IFPEX در تیر 1402

به گزارش لیزنا، بابک عابدین، رئیس نمایشگاه آینده چاپ ایران با اشاره به تجربه موفق این رویداد در تجربه اول، گفت: با توجه به‌عنوان نمایشگاه سعی کردیم آینده‌نگری و نوآوری را در این رویداد داشته باشیم و به همین منظور حداقل پنج شرکت دانش‌بنیان در حوزه چاپ در نمایشگاه حضور داشتند؛ شرکت‌هایی که محصولاتشان را نخستین‌بار ارائه کردند.
 
وی افزود: در کنار شرکت‌های جوان دانش‌بنیان، افراد نوآور در حوزه چاپ نیز نقش پررنگی در این رویداد داشتند و تلاش شد تا فرصت خوبی برای حضور جوان‌های این حوزه فراهم شود تا برای ادامه کار و فعالیت در این صنعت انگیزه مضاعفی پیدا کنند و آینده چاپ با حضور آن‌ها بهتر از امروز باشد.
 
عابدین با بیان اینکه هموار کردن مسیر برای حضور جوانان در این صنعت ازجمله اهداف این نمایشگاه بود، عنوان کرد: بخش زیادی از جوانان کارآفرین و صادرکننده‌ای که اکنون در صنعت چاپ فعال هستند از سال‌ها قبل با تلاش و همت خود کارشان را شروع کردند و لازم است از خدمات و فعالیت‌هایشان حمایت شود تا بتوانند نقش به‌سزایی در رونق چاپ کشور داشته باشند.
 
وی همچنین به حضور فعالان حوزه نشر از این نمایشگاه اشاره کرد و ادامه داد: ناشران بخشی از مشتریان بالقوه صنعت چاپ هستند که امسال شاهد حضور آن‌ها بودیم، بخش زیادی از ناشران در حوزه چاپ و نشر جریان‌ساز هستند و با حضور در رویدادهای بین‌المللی به دنبال توسعه کسب و کارشان هستند، در این زمینه می‌توان در سال‌های آتی شاهد حضور پررنگ‌تر آن‌ها در نمایشگاه باشیم.
 
عابدین تاکید کرد: هدف اصلی ما غیر از برگزاری یک نمایشگاه تخصصی و حرفه‌ای در صنعت، جریان‌سازی برای توسعه صنعت چاپ است، نمایشگاهی که بتواند در یک قالب استاندارد سرمایه‌گذاری و هدف‌گذاری برای صنعت چاپ را به سمت نیاز بازار و سلیقه مشتری هدایت کند.
 
وی در بخش دیگر صحبت‌های خود به حضور تشکل‌های صنفی مثل اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها در این رویداد اشاره کرد و گفت: به دنبال این حضور، بخش زیادی از اعضای این تشکل‌ها با حضور در غرفه‌های مربوط به حوزه کاری‌شان به طرح مسائل، دغدغه‌ها و مشکلات خود می‌پرداختند که همین موضوع به پویایی در میان صنف منجر می‌شود.
 
عابدین یادآور شد: برای سال آینده، برنامه ما حرکت رو به جلو برای صنایع مولد کشور است، می‌خواهیم صنعت چاپ و بسته‌بندی همیشه به سمت جلو حرکت کند، اگر به دو سال پیش نگاه کنیم یکسری کارتن، لیبل و کاغذ چسب‌دار به کشور وارد می‌شد اما عده‌ای از فعالان صنف به این حوزه‌ها ورود پیدا کردند و اکنون در بخش عمده این حوزه‌ها به جای واردات، تولید داریم.
 
وی با بیان اینکه در این رویداد از انجام کارهای کلیشه‌ای نمایشگاهی فاصله گرفتیم، گفت: هر فعالیت‌ جدیدی که خون تازه به صنعت وارد می‌کند خوب است زیرا موجب دگرگونی و توسعه در صنعت چاپ می‌شود، ما سعی کردیم نوآوری و خلاقیت را در برنامه‌ریزی و حتی کارگاه‌های آموزشی نمایشگاه ایجاد کنیم.
 
نمایشگاه دوم و افزایش فضا


وی در ادامه به آغاز پیش‌ثبت‌نام برای نمایشگاه آینده چاپ ایران 2 اشاره کرد و گفت: طبق هماهنگی‌های انجام شده قرار است IFPEX 2 از 24 تا 27 تیر ماه 1402 در مرکز نمایشگاهی ایران مال برگزار شود و به همین منظور پیش‌ثبت‌نام برای این رویداد آغاز شده است.
 
عابدین افزود: نمایشگاه امسال در فضایی به وسعت 3 هزار و 740 مترمربع برگزار شد که این فضا در سال آینده حدود 3 هزار و 500 متر افزایش پیدا می‌کند، برای نمایشگاه سال آینده دو سالن E1  و E0 را برای سال آینده پیش‌بینی کردیم تا تولیدکنندگان ماشین‌آلات چاپ بتوانند از طبقه پایین برای نمایش ماشین‌های خود استفاده کنند.
 
وی همچنین با بیان اینکه به دنبال این هستیم تا برای حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه جذابیت ایجاد کنیم، ادامه داد: این کار برای اینکه فرصت معرفی توانمندی‌های کشور به همراه فناوری جدید و توانمندی جهانی همراه باشد و نوعی انتقال دانش نیز در سایه برگزاری نمایشگاه انجام می‌شود.
 
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ تاکید کرد: تمرکز بر روی حضور بازدیدکنندگان منطقه‌ای حرفه‌ای در نمایشگاه نیز از دیگر اهداف ما در نمایشگاه دوم خواهد بود تا فراتر از بازارهای هدف جلو برویم و غیر از کشورهای همسایه، سایر کشورها نیز از توانمندی‌های تولیدی صنایع چاپ و بسته‌بندی مطلع شوند و ارزآوری خوبی برای کشور داشته باشیم.