کد خبر: 45046
تاریخ انتشار: سه شنبه, 21 دی 1400 - 05:38

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

تغییر نوبت انتشار نشریه IJISM از دو فصلنامه (Biannual) به فصلنامه (Quarterly)

منبع : لیزنا
دکتر محمدرضا قانع مدیر مسئول نشریه بین المللی IJISM گفت: مطابق با اطلاع رسانی قبلی نوبت انتشار این نشریه از دو شماره در سال به فصلنامه تغییر یافت.
تغییر نوبت انتشار نشریه IJISM از دو فصلنامه (Biannual) به فصلنامه (Quarterly)

به گزارش لیزنا، دکتر محمدرضا قانع مدیر مسئول نشریه بین المللی IJISM  با اعلام این خبر گفت: شماره اخیر که منتشر شده است   (Vol. 20, No. 1 2022) و مقالات آن در وبگاه نشریه به نشانی   https://ijism.ricest.ac.ir قابل دسترسی است، مربوط به ماه های ژانویه تا مارس است.

 قانع افزود: این تصمیم در راستای استقبال پژوهشگران برای انتشار یافته های علمی خود در این نشریه معتبر در سطح بین المللی و ملّی است. از طرفی وی نشر و اشاعه سریع یافته ها در حوزه های هدفِ نشریه و آگاهی جامعه علمی از نتایج پژوهش ها از دیگر علت های این تصمیم گیری دانست.

وی بیان کرد: شماره های بعدی به ترتیب در ماه‌های زیر منتشر خواهند شد.

April-June 2022

July-September 2022

October-December 2022

مدیر مسئول نشریه بین المللی IJISM گفت: پژوهشگران می توانند یافته های علمی خود را از طریق سامانه و با رعایت سیاستگذاری نشریه در ساختار (به ترتیب زیر و بدون شماره گذاری) و محتوای مقالات به نشریه ارسال نمایند.

Title, Abstract, Keywords, Running title, Introduction, Literature Review (Argumentative and analytical, avoid Chronological Literature Review), Materials and Methods, Result, Discussion, Conclusion, Supplementary Materials (in case of being), Acknowledgments (in case of being), References (APA Style)

 وی از نویسندگانی که علاقه مند به ارسال مقاله های پژوهشی خود به نشریه هستند درخواست کرد که قسمت راهنمای نویسندگان(Guidelines)  را به دقت مطالعه کنند و ساختار مورد تایید نشریه را در تدوین مقاله و  شیوه نامه استناددهی APA  رعایت کنند.

مدیر مسئول نشریه افزود:  نویسندگان رعایت نوشتار انگلیسی علمی را مورد نظر داشته باشند و برای این منظور امکاناتی تحت عنوان Author Services  در وبگاه نشریه موجود است.

وی تصریح کرد: زمانی که نوشتار انگلیسی مقاله قوی نباشد، در فرایند داوری، مقاله شما بهترین شانس ممکن برای انتشار را از دست می دهد. کیفیت زبان یکی از دو دلیل اصلی رد مقالات در بررسی نخستین، توسط نشریات است. در واقع، مقاله های افراد غیر انگلیسی زبان سه برابر بیشتر از انگلیسی زبانان عدم پذیرش دریافت می کنند.

دکتر قانع در پایان تاکید کرد: علاوه بر تخصیص شناساگر دیجیتالی DOR به مقالات برای بازیابی دقیق و رویت پذیری بیشتر و همچنین همانند جویی توسط ابزارهای معتبر  بین المللی،  فرایند داوری دو سویه کور در کمترین زمان ممکن توسط حداقل دو داور انجام می شود.