کد خبر: 2376
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 31 تیر 1389 - 12:41

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

معرفی برگزیدگان جایزه مقالات دانشجویان رشته کتابداری و اطلاع رسانی ایفلا 2010

 فدراسيون بين‌المللي انجمن‌ها و مؤسسات كتابداري (ايفلا) برگزیدگان جایزه مقالات دانشجویان رشته کتابداری و اطلاع رسانی سال 2010 را معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا)، بخش آموزش ایفلا، برگزیدگان جایزه مقالات دانشجویان رشته کتابداری و اطلاع رسانی سال 2010 را معرفی کرد. هدف از این جایزه که اسپانسر آن ایفلا و شرکت دانمارکی خدمات کتابداری ekz است، تشویق دانشجویان سراسر دنیا به ارائه مقاله در کنفرانس بین المللی ایفلا و انتخاب بهترین مقاله بوده است. همچنین هدف دیگر از انتخاب بهترین مقاله، ایجاد امکانی برای دانشجویان کتابداری و اطلاع رسانی است که بتوانند با فعالیت های ایفلا آشنا شوند و در آن مشارکت نمایند چرا که آنها نسل آینده ی کتابداران حرفه ای خواهند بود.

 

جایزه مقاله دانشجویان برگزیده ایفلا 2010 شامل پرداخت هزینه سفر، شرکت در کنفرانس ایفلا 2010، عضویت یکساله در ایفلا و انتشار مقالات آنها در مجله ایفلا می باشد. امسال هیأت داوران سه دانشجو را به عنوان فینالیست انتخاب کرد.

 

Chiara Consonni از موسسه مطالعات اطلاعات کشور ایتالیا، مولف مقاله “Non users’ evaluation of digital libraries: A survey at the Università degli studi di Milano”برنده این جایزه شد. وی مقاله خود را 12 آگوست 2010 (21 مرداد 1389) در نشست اقماری "اندازه گیری میزان استفاده و درک کاربران! آمار استفاده از منابع الکترونیکی و آنچه که این آمار به ما نشان می دهد" در استکهلم سوئد، ارائه می دهد. این نشست اقماری با حمایت دو بخش "سری ها و دیگر منابع دنباله دار" و "آمار و ارزیابی" ایفلا برگزار می گردد.

 

دومین برگزیده این جایزه، David Ricardo Ramírez Ordóñez از کشور کلمبیا است. وی  مقاله ی خود را با عنوان

“Open access – on the horns of a dilemma between piracy and legality? The challenge of putting audiovisual and multimedia materials on the internet.”

در 12 آگوست 2010 (21 مرداد 1389) و در نشست "دسترسی آزاد و منابع دیجیتال" که توسط بخش منابع دیداری – شنیداری و چندرسانه ای برپا می شود، ارائه خواهد کرد.

 

جایگاه سوم جایزه مقالات برتر دانشجویان ایفلا 2010 به Jonathan Hernández Pérez از مکزیک اختصاص یافت. عنوان مقاله ی او

“The interactions between Google and librarianship: The Experience of Mexico”.

است. وی این مقاله را مورخ 14 آگوست 2010 (23 مرداد 1389( در نشست "خط مشی و استراتژی" ارائه خواهد کرد. این نشست توسط بخش فیاف و فناوری اطلاعات برپا می شود.

 گفتنی است معیارهای ارزیابی انتخاب مقاله برتر ارتباط داشتن موضوع مقاله با محورهای موضوعی کنفرانس بین المللی ایفلا؛ کیفیت ایده ها، روش تحقیق، بحث و نتیجه گیری ها؛ و کیفیت نگارش و ارجاع دهی بوده است.

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: