کد خبر: 42114
تاریخ انتشار: یکشنبه, 19 مرداد 1399 - 17:00

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

مراسم معارفه سرپرست معاونت اداری و مالی نهاد برگزار شد

منبع : پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور
علیرضا مختارپور در مراسم معارفه سرپرست معاونت اداری و مالی نهاد، اظهار داشت: امید است با وجود مجلس جدید و همکاری‌های در حال شکل گیری، اتفاقات مثبتی رقم بخورد و بتوانیم ضمن رفع موانع حقوقی، بودجه بیشتری را به صورت پایدار برای نهاد تأمین کنیم.
مراسم معارفه سرپرست معاونت اداری و مالی نهاد برگزار شد

به گزارش لیزنا، مراسم تکریم اسماعیل شفاعی، معاون سابق اداری و مالی و معارفه هوتن والی نژاد به عنوان سرپرست معاونت اداری و مالی نهاد ۱۹ مردادماه، با حضور علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور؛ امین متولیان، معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات؛ مهدی رمضانی، معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی؛ مهدی توکلیان، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل؛ مهدی صباغ، مدیرکل منابع انسانی و امور پشتیبانی؛ عباس نعمتی، مدیرکل حراست؛ هادی امیری، مدیرکل عمرانی؛ محمدهادی ناصری طاهری، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تهران؛ هوتن والی نژاد، سرپرست معاونت اداری و مالی نهاد و اسماعیل شفاعی، معاون سابق اداری و مالی نهاد برگزار شد.

علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در این جلسه اظهار داشت: جناب آقای شفاعی سال های زیادی در نهاد زحمت کشیدند؛ کار کردن در نهاد، نه تنها در معاونت اداری و مالی، بلکه در تمامی معاونت ها و ادارات کل نهاد، با سایر دستگاه ها متفاوت بوده، پردردسر و بدون پشتوانه پایدار است. نبود بودجه و امکانات مطمئن و پایدار از یک سو و توقعات منطقی و گاه غیرمنطقی از سوی دیگر و در عین حال انجام فعالیت ها و برنامه های فرهنگی در سطحی گسترده و متنوع، دشواری کار را نشان می دهد. قطعا این کار انتخاب اول هیچ کسی نخواهد بود، آن هم در شرایطی که برای معاونان، مدیران و برخی همکاران ما در ستاد، کارهایی کم دردسرتر و با مزایای بیشتر وجود دارد؛ حضور دوستانی که در این شرایط کنار ما می مانند و در حد توان خود به مجموعه کمک می کنند، برای ما ستودنی است. ان شاءالله همه ما در انجام کار خلوص عمل داشته باشیم؛ چراکه برای ما که به دیانت و آخرتی معتقد هستیم، موفقیت ها و تقدیرهای دنیوی به تنهایی کافی نیست و می دانیم دستگاه محاسباتی دیگری هست که به طور جزئی به حساب مان رسیدگی می کند.

وی ادامه داد: آقای شفاعی با وجود تمام مسائل و تنگناها، زحمات بسیاری کشیدند و امیدواریم آقای والی نژاد نیز در این مسئولیت موفق باشند؛ از همکاران مجموعه اداری و مالی درخواست می کنم همانطور که با جناب آقای شفاعی همفکری و همکاری داشتند، این شیوه را کماکان در پیش بگیرند. کار در معاونت مالی و اداری سنگین است؛ به ویژه امسال که در وضعیت ویژه ای هستیم و امیدی ایجاد شده که با وجود مجلس جدید و همکاری های در حال شکل گیری، اتفاقات مثبتی رقم بخورد و بتوانیم ضمن رفع موانع حقوقی، بودجه بیشتری را به صورت پایدار برای نهاد تأمین کنیم. برای انجام این امور فرصت زیادی نداریم و همکاران ما باید بسیار تلاش کنند. در استان ها هم مدیران و همکاران در حال فعالیت هستند و امیدواریم این تلاش ها به نتیجه برسد تا در دنیا و آخرت سربلند باشیم.

اسماعیل شفاعی: عدم توقف فعالیت ها و ایجاد بن بست در کارها، خط قرمز من بود

در ادامه اسماعیل شفاعی، ضمن تبریک عید غدیر، اظهار داشت: از بهمن ۱۳۹۳ حدود ۵ سال و شش ماه در نهاد کتابخانه های عمومی کشور افتخار خدمت داشتم. از حمایت ها و محبت های جناب آقای مختارپور و نگاه تیزبین ایشان نسبت به مسائل که اتفاقات بزرگی را برای نهاد رقم زد، قدردانی می کنم؛ من از ایشان آموختم.

شفاعی بیان کرد: در حوزه معاونت اداری و مالی مرسوم است که گاه امور با تأخیر انجام شود؛ طی مدت حضورم در نهاد، عدم توقف فعالیت ها و ایجاد بن بست در کارها، خط قرمز من بود و در این زمینه تمام تلاش خود را کردم. نمونه بارز این امر افتتاح چند باب کتابخانه مرکزی بود. با وجود تمام تلاش ها و زحمات جناب آقای رمضانی و همکاران ایشان در معاونت توسعه کتابخانه ها، موضوع تأمین منابع مالی یکی از مباحث اساسی این پروژه ها بود؛ خدا را شاکرم که در کوتاه ترین زمان و به بهترین شکل، رفع شد.

وی ضمن آرزوی موفقیت برای هوتن والی نژاد، سرپرست معاونت اداری و مالی نهاد، اضافه کرد: بنده توفیق همکاری با جناب آقای والی نژاد را داشته ام؛ تدین و تعهد ایشان زبانزد است‌ و قطعا کارها را بهتر از گذشته پیش خواهند برد.

در ادامه هوتن والی نژاد، سرپرست اداری و مالی نهاد، ضمن تبریک عید غدیر، اظهار داشت: از اعتماد جناب آقای مختارپور تشکر می کنم و ان شاءالله به فضل خداوند و کمک مدیران نهاد و همکاران مجموعه معاونت مالی و اداری، بتوانیم پاسخ مناسبی به اعتماد ایشان بدهیم.

در ادامه این مراسم امین متولیان، معاون معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات، اظهار داشت: شش سال حضور جناب آقای شفاعی در مجموعه نهاد به سرعت گذشت؛ همکاری ما در این مدت فراتر از یک همکاری و همراهی اداری بود. با اینکه طبیعت کار اداری، ‌مسائل و مشکلاتی به همراه دارد، ایشان با روی خوش و سعه صدر برادری کردند و فضای رفاقت، همکاری و همدلی حاکم بود. به پاس این برادری و رفاقت همواره دعاگویشان خواهم بود و امید که بیش از پیش بدرخشند.

در این مراسم همچنین مهدی رمضانی، معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی و محمدهادی ناصری طاهری، عضو شورای معاونین نهاد و مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تهران با اشاره به اخلاق پسندیده و برخورد دوستانه اسماعیل شفاعی با همکاران معاونت اداری و مالی و نیز مدیران‌کل، برای هوتن والی نژاد به عنوان سرپرست معاونت اداری و مالی آرزوی موفقیت کردند.

گفتنی است، در پایان نشست دبیرکل نهاد ضمن تقدیر از خدمات اسماعیل شفاعی حکم انتصاب هوتن والی نژاد را به وی اهدا کرد.