کد خبر: 42289
تاریخ انتشار: سه شنبه, 25 شهریور 1399 - 12:23

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

با تصویب انجمن کتابخانه‌های عمومی مهریز؛

پویش «هر خانه، یک کتابخانه» در شهرستان مهریز اجرا می‌شود

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد
با تصویب اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهریز، پویش «هر خانه، یک کتابخانه» با هدف معرفی کتابخانه‌های شخصی و ترویج فرهنگ اهدای کتاب در این شهرستان اجرا می‌شود.
پویش «هر خانه، یک کتابخانه» در شهرستان مهریز اجرا می‌شود

به گزارش لیزنا، سومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهریز به ریاست محمدجواد برزگر، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار مهریز و با حضور اعضای حقیقی و حقوقی انجمن، در سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز برگزار شد.

معاون فرماندار مهریز در این جلسه بیان کرد: شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی را بیش از سایر حوزه‌ها در معرض آسیب قرار داده و با چالش‌های جدی مواجه کرده است.

وی افزود: پیش از شیوع کرونا استفاده از ظرفیت فضا مجازی در حوزه‌های فرهنگی کم‌رنگ‌تر دیده می‌شد و به یک‌باره با  شیوع این ویروس، تحولات خاصی در فضای مجازی صورت گرفت و در بسیاری موارد نیز به علت عدم آماده‌سازی زیرساخت‌ها و فرهنگ‌سازی لازم، با چالش‌هایی نیز مواجه شدیم.

برزگر تصریح کرد: در این ایام فرصتی فراهم شده است که بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی در بستر فضای مجازی صورت پذیرد که به این خاطر، دستگاه های مختلف باید به بررسی مزایا و معایب استفاده از فضای مجازی بپردازند و با آسیب‌شناسی درست و منطقی، بتوانند استفاد بهینه را از این ظرفیت داشته باشند.

وی ادامه داد:  کتابخانه‌ها باید با همکاری آموزش و پرورش و سایر ارگان‌های فرهنگی در راستای ایجاد انگیزه برای ورود مطلوب اقشار مختلف به ویژه دانش‌آموزان به این فضاها با تهیه و انتشار مطالب علمی، آموزشی و فرهنگی و متناسب با ارزش‌های اخلاقی و دینی، قدم بردارند.

سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مهریز نیز در ابتدای این جلسه ضمن بررسی روند اجرای مصوبات جلسه قبل، به ارائه گزارش مالی سال 98 کتابخانه‌های عمومی شهرستان پرداخت.

قریشی در ادامه به تشریح اقدامات کتابخانه‌های عمومی شهرستان در فضاهای مجازی پرداخت و به برگزاری چندین نشست کتاب‌خوان، معرفی کتاب، کارگاه‌های آموزشی و دیگر فعالیت‌های کتاب‌محور در فضای مجازی اشاره کرد.

اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی مهریز نیز نظرات و پیشنهادهای خود را در خصوص پربارتر نمودن برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی کتابخانه‌ها در فضای مجازی همزمان با شروع سال تحصیلی جدید مطرح کردند و مواردی نیز به امضا و تصویب حاضران رسید.

پیگیری در خصوص پرداخت نیم‌درصد در آمد شهرداری به کتابخانه‌ها در شش‌ماهه دوم سال جاری، اجرای برنامه‌های فرهنگی به مناسبت هفته دفاع مقدس، برگزاری پویش «هر خانه، یک کتابخانه» با هدف معرفی کتابخانه‌های شخصی و ترویج فرهنگ اهدای کتاب، معرفی کتاب توسط دانش‌آموزان کتابخوان در جلسات انجمن، تبلیغات و اجرای برنامه‌های مشترک کتابخوانی متناسب با ارزش‌های اخلاقی و دینی توسط ارگان های فرهنگی با هدف معرفی نویسندگان و  کتابخوانان برتر شهرستان، از  مهم‌ترین مصوبات این جلسه بود.

در بخشی از جلسه انجمن کتابخانه های مهریز همچنین عباسعلی زارع‌زاده، عضو احقیق نجمن کتابخانه‌های عمومی مهریز و محمدحسن زارعیان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به معرفی کتاب‌های «ظهور و سقوط پهلوی» و «آفتاب در مصاف» پرداختند.