کد خبر: 42486
تاریخ انتشار: دوشنبه, 28 مهر 1399 - 09:59

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

در دیدار رئیس اداره کتابخانه‌ عمومی با شهردار جدید اردکان تأکید شد؛

لزوم راه‌اندزای کتابخانه عمومی در محلات پرجمعیت شهر اردکان

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد
در دیدار رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردکان با شهردار جدید شهر اردکان بر لزوم راه‌اندازی کتابخانه عمومی در محلات پرجمعیت و فاقد کتابخانه شهر تأکید شد.
لزوم راه‌اندزای کتابخانه عمومی در محلات پرجمعیت شهر اردکان

به گزارش لیزنا، حسین پایدار،‌ رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی اردکان با حضور در دفتر مصطفی پوردهقان، شهردار جدید اردکان انتصاب وی را تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد ارتباط تنگاتنگ و تعامل مؤثر دو نهاد، منجر به ارتقای کیفی خدمات کتابخانه‌های عمومی شود.

پایدار در این دیدار با ذکر این نکته که شهردار، یکی از اعضای اصلی انجمن کتابخانه‌های عمومی است، خلاصه‌ای از وضعیت کتابخانه‌های عمومی شهر را بیان کرد و بخشی از مشکلات اصلی کتابخانه‌ها را نیز برشمرد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر 6 باب کتابخانه در سطح شهر اردکان فعال است، اما با توجه به وسعت شهر و محله‌های زیادی که در شهر وجود دارد، بسیاری از این محلات همچون جنت‌آباد، مسکن مهر و خیابان شهید باهنر به کتابخانه عمومی دسترسی ندارند و یکی از انتظارات مردم نیز در این سال‌ها راه‌اندازی کتابخانه برای دسترسی همه مردم به فضاهای فرهنگی است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان همچنین درباره وضعیت پرداختی نیم‌درصد شهرداری در شهر اردکان توضیحاتی ارائه داد.

وی با بیان اینکه تنها منبع درآمد کتابخانه‌ها، نیم‌درصد شهرداری است، از شهردار جدید اردکان خواست توجه ویژه‌ای به پرداخت این سهم داشته باشد تا بتوان پویایی کتابخانه‌ها را حفظ کرد.

شهردار جدید اردکان نیز در این دیدار کتابخانه‌ها را مکانی فرهنگی و عامل مهمی در ارتقای فرهنگ و دانش مردم دانست و گفت: آنچه یک شهر را در مسیر رشد و ترقی قرار می‌دهد نه ساخت خیابان‌های عریض و طویل است و نه میدان‌های بزرگ، بلکه رشد فرهنگ مردم، سبب توسعه و پیشرفت شهر می‌شود.

پوردهقان یکی از برنامه‌های خود را توسعه کتاب و کتابخوانی عنوان کرد و قول داد در طرح‌های جدید شهرداری که در محلات جنت‌آباد و کوشکنو اجرا می‌شود، توجه جدی به این حوزه بشود.

شهردار اردکان همچنین پیشنهاد کرد در پارک‌ها و بوستان‌ها به ویژه پارک در حال احداث بانوان، علاوه بر بوفه و مکان بازی، مکانی برای برپایی نمایشگاه کتاب و ایستگاه مطالعه تعبیه شود و مردم بتوانند از این قسمت کتاب امانت بگیرند و یا کتابی را با خود ببرند و استفاده کنند.

این عضو انجمن کتابخانه‌های عمومی شهر اردکان درباره پرداخت سهم نیم درصد شهرداری نیز قول مساعد داد و افزود: این حق قانونی کتابخانه‌های عمومی است و شهرداری موظف است این سهم را پرداخت کند.

گفتنی است، شهرداران هر شهر به عنوان یکی از اعضای حقوقی انجمن کتابخانه‌های عمومی آن شهر، نقش مهمی در بهبود وضعیت کتابخانه‌ها و فعالیت‌های آن دارند.