کد خبر: 42513
تاریخ انتشار: شنبه, 03 آبان 1399 - 14:44

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

افتتاح کتابخانه عمومی ماموستا قانع روستای تنگی‌سر سنندج

منبع : پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور
کتابخانه عمومی ماموستا قانع روستای تنگی سر شهرستان سنندج با حضور استاندار کردستان و جمعی از مسئولان افتتاح شد.
افتتاح کتابخانه عمومی ماموستا قانع روستای تنگی‌سر سنندج

به گزارش لیزنا،‌ کتابخانه عمومی ماموستا قانع روستای تنگی سر شهرستان سنندج با حضور بهمن مرادنیا، استاندار کردستان؛ بهرام نصراللهی زاده، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان؛ محمد مخدومی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان؛ عبیدالله رستمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ سهیلا شیخی، مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان و همچنین جمعی از خیرین و علاقمندان افتتاح شد.

بهمن مرادنیا، استاندار کردستان در مراسم افتتاح کتابخانه عمومی ماموستا قانع روستای تنگی سر، اظهار داشت: راه اندازی این مکان فرهنگی که با تلاش نهاد کتابخانه های عمومی و مشارکت خیرین و مردم روستا میسر شده قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد کتابخانه عمومی در روستای تنگی سر در ارتقای شاخص های فرهنگی اثرگذار است، گفت: مدیران باید با جدیت هرچه بیشتر نسبت به رفع مشکلات و نیازمندی های مردم  به ویژه در بخش فرهنگ تلاش کنند.

محمد مخدومی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان نیز در این مراسم عنوان کرد: زمین و ساختمان کتابخانه عمومی مذکور توسط خیرین و مردم روستا فراهم شده و تجهیز و مناسب سازی آن توسط اداره کل کتابخانه های عمومی انجام شده است. زیربنای کتابخانه ماموستا قانع، ۱۰۶ مترمربع است. اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان برای بهسازی و تجهیز کتابخانه بالغ بر ۳ میلیارد ریال هزینه کرده است.

مخدومی با اشاره به استخدام یک نیروی بومی از روستا به عنوان کتابدار کتابخانه، بیان کرد: از این پس این کتابخانه با برگزاری برنامه های متنوع با محوریت کتاب و کتابخوانی به یک پاتوق فرهنگی تبدیل می شود. مردم روستا باید از این ظرفیت فرهنگی به خوبی استفاده کنند و فرزندان خود را به حضور در کتابخانه عمومی و مشارکت در برنامه های فرهنگی آن تشویق و ترغیب کنند.

وی تصریح کرد: با افتتاح کتابخانه ماموستا قانع روستای تنگی سر، تعداد کتابخانه های عمومی فعال در شهرستان سنندج به ۱۳ باب رسیده است و امیدواریم با همکاری و مساعدت مسئولان و خیرین این تعداد روز به روز افزایش یابد.

مخدومی افزود: هم اکنون کتابخانه های عمومی شهید مطهری، فردوسی، شهید ماموستا برهان عالی، ماموستا هژار، خاتم الانبیا و امام رضا(ع) در شهر سنندج، کتابخانه عمومی سید ابراهیم ستوده در شهر حسین آباد، کتابخانه عمومی شهید مسلم جلالی زاده ر روستای گلین، کتابخانه آیت الله مردوخ در روستای آرندان، کتابخانه شهیده ناهید فاتحی کرجو در روستای هشمیز و کتابخانه ملاحیدر فهیم در روستای آویهنگ این شهرستان فعال است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر بالغ بر ۱۲ هزار سنندجی در کتابخانه های عمومی شهرستان عضو هستند و از خدمات این نهاد فرهنگی در شهرها و روستاها استفاده می کنند.