کد خبر: 42723
تاریخ انتشار: دوشنبه, 03 آذر 1399 - 14:03

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

بخش تخصصی ایثار و شهادت در کتابخانه مرکزی اردبیل راه اندازی شد

منبع : پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور
همزمان با هفته بسیج بخش تخصصی ایثار شهادت در کتابخانه مرکزی اردبیل راه اندازی شد.
بخش تخصصی ایثار و شهادت در کتابخانه مرکزی اردبیل راه اندازی شد

به گزارش  لیزنا، همزمان با هفته بسیج با حضور پروانه رضاقلیزاده، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل؛ عبدالله بحرالعلومی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛ یاسر شاهی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران اردبیل، کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت در کتابخانه مرکزی اردبیل راه اندازی شد.

این کتابخانه با ۳۵۰۰ جلد کتاب در حوزه ایثار  و شهادت در فضایی با وسعت ۱۰۰ مترمربع در بخش مخزن کتابخانه مرکزی اردبیل ایجاد شد و در دسترس علاقه مندان و محققین قرار گرفت.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل در این مراسم با بیان اینکه در راستای فرهنگ سازی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یادمان دفاع مقدس در تمامی کتابخانه های عمومی استان ایجاد شده است، گفت: بخش تخصصی ایثار و شهادت کتابخانه مرکزی با منابع غنی در خصوص ادبیات پایداری و دفاع مقدس نقش مهمی در جهت تامین نیاز های مطالعاتی پژوهشگران این حوزه برعهده خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با اشاره به  اهمیت و نقش ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در فرهنگ عمومی جامعه، غنی سازی محتوایی کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت را از اهداف بنیاد عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز با بیان اینکه جای  کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت در استان خالی بود از متولیان این امر برای راه اندازی این بخش تشکر و قدردانی کرد.