کد خبر: 44063
تاریخ انتشار: سه شنبه, 22 تیر 1400 - 14:27

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

کتابخانه عمومی شهر جدید بینالود افتتاح شد

منبع : اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی
کتابخانه شهر جدید بینالود با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی افتتاح شد.
کتابخانه عمومی شهر جدید بینالود افتتاح شد

به گزارش لیزنا، آیین افتتاح کتابخانه شهر جدید بینالود با حضور حبیب الله طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی؛حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی؛ حمید یزدانی، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بینالود ؛ حمید مراد خواه، بخشدار احمدآباد و جمعی از مسئولین برگزار شد.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: تلاش ما در مجموعه اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی برگزاری و اجرای 14000 برنامه فرهنگی و عمرانی تا پایان سال 1400 است.

هدف ما ایجاد یک جامعه سالم، آگاه و دارای فرهنگ کتاب و کتابخوانی برای پیشرفت کشور است.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی شهر جدید بینالود، افزود: با توجه به جمعیت، فاصله زمانی و بعد مسافت شهر جدید بینالود  با شهرهای همجوار نیاز به ایجاد و احداث کتابخانه در این شهر احساس می شد.

خوشبختانه این مهم با همراهی و همکاری شرکت عمران شهر جدید بینالود برای دسترسی ساکنان به ویژه قشر کودک و نوجوان در راستای پر کردن ایام فراغت آنان به بهترین شکل ممکن و ارائه خدمات کتابداری اعم از امانت منابع، خدمات اینترنتی، برگزاری برنامه های فرهنگی و آموزشی محقق گردید.

گفتنی است، شهر جدید بینالود از توابع شهرستان مشهد  است که اولین کتابخانه عمومی آن با مساحت 2011 مترمربع و زیربنای 225 مترمربع توسط شرکت عمران شهر جدید بینالود به نهاد کتابخانه های عمومی کشور واگذار و تجهیز این کتابخانه توسط اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با هزینه ای بالغ بر دو میلیارد ریال انجام شد.