کد خبر: 44096
تاریخ انتشار: سه شنبه, 29 تیر 1400 - 08:28

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

آغاز فعالیت دومین هیئت مدیره انجمن علمی ارتقای کتابخانه‌های عمومی کشور

منبع : پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور
اولین جلسه هیئت مدیره جدید انجمن علمی ارتقای کتابخانه‌های عمومی کشور با حضور کامل اعضا و به صورت مجازی برگزار شد.
آغاز فعالیت دومین هیئت مدیره انجمن علمی ارتقای کتابخانه‌های عمومی کشور

به گزارش لیزنا، نخستین جلسه هیئت مدیره جدید انجمن علمی ارتقای کتابخانه‌های عمومی کشور، شنبه ۲۶ تیرماه با حضور اعضای جدید و سجاد محمدیان، مدیرکل دفتر پژوهش و آموزش نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به عنوان میهمان، با دستور جلسه تعیین ارکان انجمن، بررسی تغییرات در ساختار کارگروه‌ها و تعیین مسئول کارگروه‌ها، به صورت مجازی برگزارشد.

روح الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس در این نشست با تقدیر از اعضای هیئت مدیره پیشین عنوان کرد: فعالیت مثبت اعضای هیئت مدیره اولین دوره انجمن، باعث‌شد انجمن علمی از نظر علمی رتبه‌های خوبی در سطح ملی و بین المللی کسب کند.

منوچهری همچنین با اشاره به حمایت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از این انجمن عنوان کرد: فعالیت انجمن علمی ارتقا به صورت خاص در حوزه کتابخانه‌های عمومی است و در این راستا از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز که همواره از اقدامات این انجمن حمایت کرده است، قدردانی می کنم و امیدوارم با انتخاب اعضای هیئت مدیره، تداوم همکاری‌ها بیش از پیش باشد.

اعلام حمایت نهاد از انجمن علمی ارتقای کتابخانه‌های عمومی کشور

سجاد محمدیان، مدیرکل دفتر پژوهش و آموزش نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز در این دیدار با تبریک به اعضای جدید هیئت مدیره و تقدیر از خدمات انجمن قبل عنوان کرد: تشکیل انجمن علمی ارتقای کتابخانه‌های عمومی اتفاق مبارکی بود و تلاش شد انجمن به عنوان یک هویت مستقل در کنار کتابخانه‌های عمومی شکل بگیرد. این انجمن، علمی است و مسیرهایی که طی می‌کند باید علمی باشد و به ارتقای کتابخانه‌های عمومی بیانجامد. در حوزه کتابخانه‌های عمومی فرصت‌ها بسیار است. این فرصت را باید غنیمت شمرد و به کتابخانه‌های عمومی که نهادی خدمت رسان به مردم است کمک کنیم.

وی با اشاره به هیئت مدیره منتخب، عنوان کرد: افرادی که برای این دوره انتخاب شدند افرادی خوش فکر و صاحب ایده هستند، که از دانشگاه‌های مختلف کشور حضور دارند که این تنوع در نگاه به مسائل بسیار اثرگذار خواهد بود. نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای حمایت از انجمن جدی است و تاجایی که به نفع کتابخانه‌های عمومی باشد از فعالیت‌های علمی انجمن حمایت می‌کند.

منصور کوهی رستمی، عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز و از منتخبین دوره دوم انجمن نیز در ادامه نشست با تصریح اینکه هدف این انجمن بیش از هر چیز ارتقای کتابخانه‌های عمومی است، گفت: امیدواریم در این دوره هیئت مدیره برنامه‌های خوبی را در این راستای ارتقای کتابخانه‌های عمومی در پیش گیرد.

کوهی رستمی عنوان کرد: فضای این گروه به صورت انجمنی و تعاملی است و اساسا ماهیت کار انجمنی با امور ساختاری و اداری متفاوت است. هرچند انجمن در کنار تعامل، باید ساختارهای لازم را ایجاد کند. اگر ارکان انجمن و کارگروه‌ها شکل بگیرد و ساختارمند عمل کند می‌تواند انتظار داشته باشیم که کار به بهترین شکل انجام شود.

ادامه این نشست به رای گیری اعضای هیئت مدیره برای انتخاب ارکان این انجمن اختصاص یافت که بر این اساس منصور کوهی رستمی به عنوان رئیس انجمن؛ فاطمه محمدبیگی، در سمت نایب رئیس، روح الله منوچهری؛ به عنوان دبیر و مجید میرمحمدی در جایگاه خزانه‌دار برای مدت یکسال انتخاب شدند.

همچنین با توافق اعضا، ۵ کارگروه تخصصی تشکیل و مسئولین آن‌ها مشخص شد؛ که بر این اساس، کارگروه «آموزش و یادگیری مادام‌العمر  و اطلاعات سلامت» با نظارت فاطمه شیخ شعاعی؛ «پژوهش و انتشارات» با مسئولیت داوود حاصلی، «روابط عمومی و امور بین الملل» توسط فاطمه محمدبیگی، «همکاری‌ها و مشارکت‌ها» با مسئولیت مجید میرمحمدی و «رویدادهای علمی و جوایز» با نظارت لیلی سیفی فعالیت خواهند داشت. همچنین تصویب شد که جلسات انجمن به صورت متداول در نخستین روز شنبه هر ماه با حضور اعضا برگزارشود.

گفتنی است دومین دوره انتخابات هیئت مدیره انجمن علمی ارتقای کتابخانه‌های عمومی کشور ۲۰ تیرماه برگزار شد و منصور کوهی رستمی، عضو هیأت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز؛ روح الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس؛ فاطمه شیخ شعاعی، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران؛ داوود حاصلی، عضو هیأت علمی دانشگاه خوارزمی؛ فاطمه محمدبیگی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین؛ لیلی سیفی عضو هیأت علمی دانشگاه بیرجند و سیدمجید میرمحمدی به مدت سه سال به عنوان اعضای هیئت مدیره این انجمن انتخابات شدند. همچنین فرزانه پارسا  به عنوان بازرس این دوره انتخاب شد.