کد خبر: 44731
تاریخ انتشار: دوشنبه, 01 آذر 1400 - 14:32

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

همزمان با هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار؛

دهمین کتابخانه روستایی چهارمحال و بختیاری افتتاح شد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری
کتابخانه دکتر ابوالقاسم بختیار به عنوان دهمین کتابخانه روستایی چهارمحال و بختیاری در آورگان  افتتاح شد
دهمین کتابخانه روستایی چهارمحال و بختیاری افتتاح شد

به گزارش لیزنا، به مناسبت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار «کتابخانه عمومی دکتر ابوالقاسم بختیار» با حضور مسعود ملکی، فرماندار شهرستان بروجن؛ جواد حیدری، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان؛ احمد میر، بخشدار بلداجی؛ علی اسدالهی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجن؛ رسول خوشکام، شهردار بلداجی و جمعی دیگر از مسئولین محلی و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی در روستای آورگان افتتاح شد.

در این مراسم سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تسهیل امکان دسترسی کلیه مردم به منابع مطالعاتی از اولویتهای این اداره کل است افزود: برای بازسازی ساختمان و تجهیز این کتابخانه سه میلیارد ریال هزینه شده است و با آغاز فعالیت این کتابخانه مجموع کتابخانه‌های فعال زیرمجموعه این اداره کل به ۵۶ باب افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه حق انتفاع ساختمان کتابخانه اورگان از سوی دهیاری این روستا به مدت ۱۰ سال به اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان واگذار شده است، افزود: در این کتابخانه علاوه بر خدمات مرتبط با کتاب، برنامه‌های فرهنگی مختلفی نیز برای بهره‌مندی افراد در سنین مختلف اجرایی خواهد شد.

فرهادی به خدمات بخش کودک این کتابخانه اشاره و تصریح کرد: برپایی جلسات قصه‌گویی، کار با اسباب‌بازی‌های فکری و اجرای برنامه‌هایی برای افزایش‌ مهارت های فرهنگی و اجتماعی کودکان از جمله خدمات این بخش است و مادران نیز می‌توانند از این پس با حضور در برنامه‌های مشاوره‌ای از مطالب ارائه شده در این کارگاه‌ها بهره‌مند شوند.

وی از کتابخانه‌ها به عنوان قرارگاه‌های فرهنگی یاد کرد و گفت: تلاش خواهد شد با همراهی مسوولان محلی و همکاری مردم تعداد کتابخانه‌های روستایی استان افزایش یابد تا مسیر برای توسعه فرهنگی در مناطق مختلف هموار شود.

نخستین قدم در توسعه همه‌جانبه و پایدار، پرداختن به مقوله فرهنگ است

مسعود ملکی، فرماندار شهرستان بروجن نیز در بخش دیگری از آیین افتتاح این کتابخانه به آغاز هفته بسیج اشاره کرد و گفت: افتخار همه مردم ایران زمین این است که بسیجی هستند و اقداماتی چون راه‌اندازی کتابخانه به عنوان مکان روشنایی‌بخش و دانایی گستر با همت مردمی نیز نشانه‌ای از روحیه و فرهنگ بسیجی به شمار می‌رود.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بروجن در ادامه افزود:  توسعه پایدار جوامع نیازمند آن است که ابتدا به بعد فرهنگی و حفظ و گسترش سنت‌ها و آیین‌های پسندیده و بازمانده از گذشته تاریخی آن جامعه توجه شود تا اثرات آن نیز در دیگر ابعاد اجتماعی، اقتصادی و سیاسی گسترش یابد.

ملکی اظهار امیدواری کرد، اقدام دهیاری اورگان برای واگذاری ساختمان و همراهی مردمی در راه‌اندازی کتابخانه الگویی برای دیگر روستاها در این امر فرهنگی باشد.

گفتنی با افتتاح این کتابخانه مجموعه کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری به 56 باب رسید که از این تعداد 10 باب آن کتابخانه روستایی است.