کد خبر: 44740
تاریخ انتشار: سه شنبه, 02 آذر 1400 - 10:29

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

با حضور عضو کمیسیون فرهنگی مجلس؛

آیین نامگذاری «میدان کتاب» در کاشمر برگزار شد

منبع : لیزنا
به همت اداره کتابخانه های عمومی کاشمر و با حضور نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و جمعی از روسای ادارات و فعالان فرهنگی کاشمر، آیین نامگذاری «میدان کتاب» و رونمایی از تابلوی این میدان برگزار شد.
آیین نامگذاری «میدان کتاب» در کاشمر برگزار شد

به گزارش لیزنا، در این مراسم که ابتدا در کتابخانه مهر 14معصوم برگزار شد رییس اداره کتابخانه های عمومی کاشمر در سخنانی ضمن ارائه گزارشی از برنامه های اجرا شده در هفته کتاب امسال در کاشمر گفت: در هفته کتاب سال جاری برنامه های متنوع شهرستانی و کتابخانه ای در کاشمر برگزار شد و یکی از ویژگی های هفته کتاب امسال این بود که شاهد بودیم مجموعه های مختلف فرهنگی و آموزشی تقاضای اجرای برنامه در حوزه کتاب و کتابخوانی داشتند که این نشان داد عطش نسبت به کتاب تا حدی در حال فراگیر شدن است.

محمد فیض عارفی در ادامه با اشاره به نامگذاری میدان کتاب در کاشمر گفت: در راستای ایجاد نمادهایی مرتبط با کتاب و نیز فرهنگسازی موضوع مطالعه و کتابخوانی، با پیشنهاد اداره کتابخانه های عمومی به شهرداری و شورای شهر کاشمر، میدان واقع در تقاطع خیابان های دانش و 14 معصوم(ع) به نام کتاب نامگذاری شد و امیدواریم با همت شهرداری در آینده ای نزدیک، نمادهایی متناسب با کتاب و مطالعه هم در این میدان و هم در سایر نقاط شهر کاشمر نصب شود.

در ادامه این جلسه نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از خدمات کتابداران و کتابخانه های عمومی گفت: موضوع کتاب از اهمیت ویژه ای  در رشد و تعالی فرد و جامعه برخوردار است و لذا نباید در موضوع ترویج فرهنگ مطالعه کم کاری کرد.

حجت الاسلام جواد نیک بین ادامه داد: علم، دانش و کتاب ابزارهای توسعه و پیشرفت کشور است و کتابخانه های عمومی نیز در ترویج این ابزار نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری دارند و لذا باید همه دلسوزان کشور برای گسترش کتابخوانی و ارتباط مردم با کتابخانه های عمومی تلاش کنند.

در ادامه این جلسه به مناسبت هفته بسیج، خوانش کتاب «از مشهد تا کاخ صدام» توسط دکتر سعیده زراعتکار نویسنده کتاب انجام و سپس مسئولان شهرستان به محل میدان کتاب عزیمت و مراسم رونمایی از تابلوی «میدان کتاب» با حضور مسئولان و فعالان فرهنگی کاشمر انجام شد.