کد خبر: 44742
تاریخ انتشار: سه شنبه, 02 آذر 1400 - 10:48

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

«پیشخان خدمات کتابخانه‌ای دانش» افتتاح شد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری
پیشخان خدمات کتابخانه‌ای دانشِ شهرستان خانمیرزا  در روستای جانمردی به بهره برداری رسید.
«پیشخان خدمات کتابخانه‌ای دانش» افتتاح شد

به گزارش لیزنا، سومین پیشخان خدمات کتابخانه‌ای استان بنام «پیشخان خدمات کتابخانه‌ای دانش» به عنوان شعبه ای از کتابخانه شهید کریمیان شهر آلونی با حضور احمد فرهادی، سرپرست اداره‌کل کتابخانه های عمومی استان؛ علی قنبری، معاون فرماندار شهرستان خانمیرزا؛ علی خسروی، بخشدار بخش مرکزی؛ شهاب ضایی، فرمانده سپاه خانمیرزا؛ کورش جهانی، رئیس اداره آموزش و پرورش؛ حسین جعفری، سرپرست شهرداری آلونی؛ احمدرضا شیخی، رئیس شورای اسلامی شهر آلونی؛ جمعی از پیش کسوتان، اهالی فرهنگ و ادب و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی روز یکشنبه 30 آبان ماه در روستای جوانمردی افتتاح شد.

  در این مراسم احمد فرهادی، سرپرست اداره‌کل کتابخانه های عمومی استان به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای توسعه پیشخان‌های خدمات کتابخانه‌ای در استان اشاره کرد و گفت: به دلیل آنکه نمی‌توان در هر محله یک کتابخانه مستقل راه‌اندازی کرد، با تامین زیرساختهای لازم جهت راه‌اندازی پیشخان‌ها زمینه لازم برای توسعه فرهنگی محله‌ها، روستاها و به ویژه مناطق کمتر برخوردار فراهم خواهد شد و از طریق گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی روند کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز دنبال می‌شود.

وی بر افزایش همکاری دستگاه‌های اجرایی برای توسعه خدمات مشاوره‌ای در کتابخانه‌های عمومی و پیشخان‌های خدمات کتابخانه ای تاکید کرد و گفت: اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان آمادگی دارد تا از ظرفیت سایر ارگان‌ها به ویژه پایگاه‌های مقاومت بسیج، نیروی انتظامی، دانشگاهها و سایر مراکز فرهنگی جهت فعالیت حداکثری پیشخان‌ها استفاده نماید.

معاون فرماندار خانمیرزا  نیز در آیین افتتاح پیشخان خدمات کتابخانه‌ای روستای جوانمردی این شهرستان گفت: کتاب و کتابخوانی با ورود فناوری‌های جدید، تا حدودی کمرنگ شده است که لازم است با گسترش فعالیت‌های کتابخانه‌ها به نوعی این معظل جبران شود.

علی قنبری افزود: پیشخان خدمات کتابخانه‌ای به عنوان مهم‌ترین مرکز فرهنگی هر روستا می‌تواند محل مراودات اجتماعی و فرهنگی باشد و مشارکت عمومی را برای اجرای برنامه‌های اثرگذار افزایش دهد از این رو توسعه این گونه مراکز در روستاها، به صورت ویژه دنبال خواهد شد.

گفتنی است با افتتاح پیشخان خدمات کتابخانه ای در روستای جوانمردی تعداد پیشخان خدمات کتابخانه‌ای در استان چهارمحال و بختیاری به 3 باب رسید.