کد خبر: 45920
تاریخ انتشار: یکشنبه, 29 خرداد 1401 - 11:38

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

تاکید بر لزوم تعامل دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی کشور در حوزه کتابخوانی

منبع : لیزنا
مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور  با پرویز سروری، رئیس شورای عالی استان‌ها دیدار و گفت و گو کرد.
تاکید بر لزوم تعامل دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی کشور در حوزه کتابخوانی

به گزارش لیزنا، مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور و پرویز سروری، رئیس شورای عالی استان‌ها شنبه ۲۸ خرداد دیدار و پیرامون مهم ترین مسائل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در این دیدار مهدی رمضانی با اشاره به رویکرد نهاد کتابخانه های عمومی کشور در دوره جدید مدیریت، به ارائه گزارشی از فعالیت‌های نهاد در حوزه توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی طی سال‌های اخیر پرداخت و بر لزوم تعامل و هم افزایی دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی سراسر کشور در حوزه کتابخوانی تاکید کرد.

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با اشاره به ظرفیت‌های فراوان موجود در حوزه کتابخوانی و نهاد کتابخانه های عمومی کشور، افزود: یکی از ضرورت‌های فعالیت در این حوزه استفاده از هم افزایی و ظرفیت سایر دستگاههاست و نهاد در مسیر فعالیت خود تفاهمنامه‌هایی را با دستگاه‌های مختلف از جمله سازمان زندان‌ها، نیروهای مسلح، و بسیاری از دستگاه‌های دیگر به امضا رسانده. برگزاری برنامه‌های متعدد و متنوع ترویجی نیز همواره در دستور کار بوده است و ویژه برنامه‌هایی از جمله «روایت مادری» در جهت تجلیل از مقام مادران و خانواده شهدا برگزار کرده که در این عرصه بسیار پیشرو بوده است.

پرویز سروری، رئیس شورای عالی استان‌ها و عضو هیأت امنای نهاد کتابخانه‌ها نیز با اشاره به اهمیت و جایگاه کتابخانه های عمومی در فضای فرهنگی کشور، گفت: موضوع کتاب و کتابخوانی و گسترش فرهنگ مطالعه موضوعی است که مشارکت و هم افزایی همه دستگاه های فرهنگی و اجرایی کشور از جمله آموزش و پرورش را می‌طلبد. همچنین تعامل شهرداری ها و شورای عالی استان‌ها با نهاد نیز می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد.

وی با اشاره به نگاه ویژه مقام معظم رهبری به حوزه کتاب و کتابخوانی گفت: ما در حوزه کتاب مبلغ بزرگی مانند رهبر انقلاب را داریم که این موضوع خود نشان دهنده اهمیت و لزوم توجه بیشتر به این حوزه دارد. بر این اساس نگاه ها به نهاد کتابخانه های عمومی کشور باید به گونه ای باشد که رفته رفته به مرکز اصلی و رسمی کتاب و کتابخوانی در کشور تبدیل شود.