کد خبر: 46404
تاریخ انتشار: یکشنبه, 27 شهریور 1401 - 12:44

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

ارسال بیش از ۲۰۰ هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی کشور

منبع : لیزنا
سرپرست اداره کل تأمین منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی ، از آغاز ارسال حدود ۱۸ هزار عنوان و بیش از ۲۰۰ هزار نسخه کتاب، در طرح خرید متمرکز کتاب با مشارکت مالی استان ها به کتابخانه‌های عمومی خبر داد.
ارسال بیش از ۲۰۰ هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی کشور

به گزارش لیزنا، جواد اسدی، سرپرست اداره کل تأمین منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی ، از آغاز ارسال حدود ۱۸ هزار عنوان و بیش از ۲۰۰ هزار نسخه کتاب، در طرح خرید متمرکز کتاب با مشارکت مالی استان ها به کتابخانه‌های عمومی خبر داد و گفت: این منابع به انتخاب مسئولین و کتابداران ۱۳۳۱ کتابخانه از میان فهرست تازه های نشر خانه کتاب و فهرست های اداره کل منابع، انتخاب و با هزینه‌ای بالغ بر ۱۲۴ میلیارد ریال از حدود ۲۴۰۰ ناشر خصوصی و دولتی خریداری شده و در حال ارسال به کتابخانه‌ها است.

سرپرست اداره کل تامین منابع نهاد  کتابخانه‌های عمومی ادامه داد: بیشترین موضوع در کتاب‌های انتخاب شده علوم کاربردی، علوم اجتماعی، فلسفه و روانشناسی، کودک، قصه و رمان و نوجوان است و بیشترین استفاده کننده این منابع، گروه سنی بزرگسال هستند.

اسدی افزود: زمینه‌ سازی برای خوب خواندنِ کتاب و کتابِ خوب خواندن، اصلی‌ترین و تخصصی‌ترین وظیفه کتابداران نهاد است که ما آن را با عنوان «ترویج کتابخوانی» می‌شناسیم. به همین دلیل انتظار داریم کار مهم و حساس ترویج کتابخوانی به همت کتابداران و پس از دریافت این منابع، گسترده‌تر و خلاقانه‌تر از پیش انجام شود.

وی گفت: از آنجا که بسته ارسالی با توجه به نظر همکاران محترم انتخاب شده، ان شاءالله باعث رونق هرچه بیشتر کتابخانه ها در سال جاری شود.