کد خبر: 21703
تاریخ انتشار: دوشنبه, 18 آبان 1394 - 12:16

داخلی

»

اخبار کتاب

برنامه‌های هفته کتاب در فارس/ کتابخوانی در اتوبوسهای شیراز

بهزاد مریدی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برنامه های هفته کتاب این استان را اعلام کرد.
برنامه‌های هفته کتاب در فارس/ کتابخوانی در اتوبوسهای شیراز

به گزارش لیزنا، مریدی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به برنامه های بیست و سومین دوره هفته کتاب استان فارس گفت: در هر ایستگاه اتوبوس های شهری به مسافران کتاب برای خواندن داده و در پایان مسیر آن کتاب گرفته شده و به مسافران بعدی ارائه می شود.این طرح با چهار هزار جلد کتاب انجام می شود.

 

وی ادامه داد: امسال در هفته کتاب مسابقات داستانک را با شرکت علاقمندان به نویسندگی انجام می دهیم.در این مسابقه فرهنگی افراد داستان های کوتاه چند کلمه ای خود را حتی می توانند از طریق پیامک برای ما ارسال می کنند و پس از بررسی هیئت داوران مربوط اثرهای برگزیده در مراسمی مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

 

بهزاد مریدی در ادامه بیان کرد: با مسولان ذیربط در کتابفروشی های سطح شهر حاضر می شویم و با تقدیم شاخه گلی از کتابفروشان تقدیر می کنیم. این حرکت در سال گذشته هم انجام شد و از سوی کتابفروشان خیلی مورد توجه قرار گرفت. با انجام این طرح فضای مثبتی بین این قشر و مسولان به وجود آمده بود. این برنامه در شهرستان های این استان هم انجام می شود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در ادامه با اشاره به اینکه تجلیل از کتابداران و تمام کسانی که عمر گرانمایه خود را برای اعتلای کتاب و کتابخوانی فارس گذاشتهاند وظیفه همه ما است افزود: همچنین در مراسمی با همراهی روسای ادارات و رسانه های عمومی در کتابخانه های عمومی این استان حضور پیدا کرده و از مقام کتابداران گرانقدر خود تجلیل می کنیم.

 

وی با اشاره به اینکهنمایشگاه کتاب این استان و هفته کتاب به طور زمانی مقارن هم هستند گفت: بیلبورد ها و تلویزیون های سطح شهر به طور مشترک هفته کتاب و نمایشگاه کتاب این استان را تبلیغ می کنند که این حرکت سبب شده فضای مناسبی را در سطح شهر به وجود آورده و همه افراد از این دو اتفاق مهم فرهنگی با خبر می شوند.

 

مریدی در پایان اظهار کرد: برگزاری جلسات رونمایی از کتاب، نقد و بررسی کتاب های فاخر، دیدار با پیشکسوتان فرهنگی استان، برگزاری نمایشگاه کتاب در شهرستان ها ، تجلیل از همکاران امور فرهنگی و کتابخوانان برتر، تعویض کتاب کهنه با نو ،جشنواره بزرگ نقاشی و روزنامه دیواری در مدارس و بازدید مدارس از کتابخانه های عمومی از دیگر برنامه های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت هفته کتاب است.

برچسب ها :
زارعی فریبا
|
Iran
|
1394/08/20 - 18:35
0
11
باتشکراز مدیرکل محترم به پاس زحمات بی پایان و مرحبا به وجود خستگی ناپذیرایشان وکمال تشکررو داریم از اقای جعفری بخاطراینکه دغدغه فرهنگ و فکرمردمو رودارن
کتابدارشهرستان شیراز
|
United Kingdom
|
1394/08/19 - 14:39
0
12
آفرین بر مدیر کل کتابخانه های فارس.
ستاره صبح
|
Iran
|
1394/08/19 - 08:12
0
14
فعالیت های خوبی در استان فرهنگ و ادب دوست فارس انجام میگیرد.
همکاران فعالی داریم که هیچگاه فعالیت شان دیده نشده است. با تشکر از مدیرکل ادیب فارس و همکاران خوبمان.
خدا قوت ، موفق باشید
فارس لیب من
|
United States
|
1394/08/18 - 23:26
9
8
آقای مریدی انسان شریفی است و قصد ندارد کارهایی که در ادره کل کتابخانه های عمومی فارس اتفاق می افتد را به عنوان کارهای خود به حساب بیاورد. اگر کمی منصف باشیم باید قبول کنیم که این همه کار خوب و خلاقانه در کتابخانه های عمومی فارس اتفاق می افتد اما هیچ کدام در سایت نهاد اطلاع رسانی نمی شود و حالا یک نفر دلسوز پیدا شده و خوب برنامه ها را اطلاع رسانی می کند، من یک پیشنهاد دارم و آن اینکه به آقای مریدی و دوستانش اطلاع رسانی کامل انجام شود تا نصفه و نیمه اطلاع رسانی صورت نگیرد.
از ایشان و همکاران شان تشکر می کنیم به خاطر اطلاع رسانی خوب شان، حالا واقعاًچه فرقی می کند یکی کار بکند و یکی اطلاع رسانی بکند. هردوی این ها کار است. سخت نگیرید.
کتابدار استان فارس
|
Iran
|
1394/08/18 - 20:38
3
28
با سلام و احترام و تشکر از مدیرکل محترم کتابخانه های عمومی فارس که با برنامه های خوبشان در هفته کتاب همچنان بر شور و نشاط در کتابخانه می افزایند
ز.محبی
|
Iran
|
1394/08/18 - 16:43
0
14
جا دارد در این فرصت بدست آمده از زحمات مدیر کل کتابخانه های عمومی فارس جناب سید محمد امین جعفری و همه عوامل و دست اندرکاران اداره کل کتابخانه های فارس تشکر نمایم.ایشان با حضور خود در اداره کل کتابخانه های فارس جنب و جوشی غیرقابل توصیف در کتابخانه ها و کتابداران استان ایجاد نمودند و رکودی که چندسال در بین کتابداران مشاهده میشد اکنون به پویایی تبدیل شده است. ماکتابداران فارس به خاطر انتخاب چنین مدیر کلی برای استانمان از جناب آقای مختارپور کمال تشکر را داریم.
در هفته کتاب پیش رو به همت اداره کل کتابخانه ها ۳۰رو نمایی کتاب در سطح استان انجام میگیرد،گردهمایی تکریم و بزرگداشت کتابداران و مروجان مطالعه در استان،عضویت رایگان در کتابخانه های استان،نشست های نقد و معرفی کتاب،دوره فرهنگ عامیانه،مسابقه سراسری داستانک""نقطه سر خط""از دیگر برنامه هاییست که در این روزها در کتابخانه های عمومی فارس در حال برگزاری است.
کتابداری از فارس
|
United States
|
1394/08/18 - 14:23
0
18
باسلام
بسیاری از این کارها مربوط به اداره کل کتابخانه های فارس می باشد.
جناب آقای جعفری از زمانی که به عنوان مدیر کل اداره کتابخانه های استان فارس منصوب شدند کارها، اقدامات و برنامه های قابل توجهی رو اجرا کردند.
که میشه به دوره های آموزشی فرهنگ عامه برای کتابداران استان اشاره کرد که کار بکر و قابل توجه و واقعا مفیدی بود.
بازدید از کتابخانه های شهرستانها.دیدار با کتابداران.ارتباط با کتابداران و رسیدگی به مشکلات آنها.
برگزاری دوره های اموزشی مفید در هر هفته با هماهنگی انجمن کتابداران ایران شاخه فارس.
اهمیت دادن و رسیدگی به بخش های کودک کتابخانه ها.
ارتباط مستمر و مفید با رسانه ها که خود باعث شناخته شدن بیشتر کتابخانه ها در سطح استان شده.
برنامه های هفته کتاب امسال واقعا متفاوت هست.اینکه در اکثر شهرستانها برنامه نقد کتاب گذاشته شده.
واقعا کارها و اقدامات ارزشمندی اقای جعفری انجام دادند که امیدواریم این روند رو به رشد همچنان ادامه داشته باشد.
کتابدار ستادی
|
Iran
|
1394/08/18 - 14:00
0
19
با تشکر از اقای سید محمد امین جعفری مدیر کل کتابخانه های عمومی که پس از آمدنش شور و نشاط دیگری در کتابخانه های فارس به وجود امده
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: