کد خبر: 16940
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 16 مهر 1393 - 17:46

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

نشست «افق تحصیلی و حرفه ای رشته ی علم اطلاعات و رموز موفقیت آن» برگزار شد

    نشست علمی تحت عنوان «افق تحصیلی و حرفه ای رشته ی علم اطلاعات و دانش شناسی و رموز موفقیت آن» را روز (چهارشنبه 16 مهرماه 1393) در سالن شهید همت دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی توسط شرکت پارس آذرخش و انجمن علمی – دانشجویی کتابداری این دانشگاه برگزار شد.

 

 


به گزارش لیزنا، این نشست با حضور دکتر برجعلی ( رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه علامه طباطبایی)، دکتر عصمت مومنی (مدیر گروه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه علامه طباطبایی)،  دکتر مریم نظری (دکترای اطلاع رسانی آموزشی از دانشگاه شفیلد انگلستان )، مهندس حسن آباقری، (مدیرعامل شرکت پارس آذرخش) و جمعی از استادان رشته ی علم اطلاعات و دانش شناسی، اعضای انجمن علمی علم اطلاعات و دانش شناسی و دانشجویان، با هدف آشنا سازی دانشجویان با ماهیت رشته، موقعیت های شغلی با ماهیت درون رشته ای و برون رشته ای برای دانش آموختگان و توانمندی های مورد نیاز برای موفقیت در این رشته برگزار شد.

 


جلسه با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید و سرود ملی جمهوری اسلامی و پخش ویدئو کلیپی از مجموعه فعالیت های انجمن علمی علم اطلاعات و دانش شناسی آغاز گردید.

 


در ابتدای نشست دکتر برجعلی، ضمن عرض خیر مقدم به دانشجویان جدیدالورود، از جذب اعضای هیأت علمی توانمند برای فعالیت در این گروه ابراز خرسندی نمود و از این گروه به عنوان یک گروه کارآمد یاد کرد.

 

وی اظهار داشت: بحران اصلی ناکارآمدی در حوزه های مختلف، بحث کیفیت است. بنابراین معیار اصلی و مورد توجه باید کیفیت باشد.

 


دکتر برجعلی در ادامه دانشجویان این رشته را به همکاری با گروه های آموزشی دیگر و یافتن خطوط ارتباطی بین این رشته و رشته های دیگر و زمینه های ایجاد حوزه های میان رشته ای تشویق کرد و افزود: دانشجویان این رشته همواره باید با دید باز عمل کرده و نگاهی به نیاز های جامعه، جامعه ی علمی و جامعه ی اطلاعاتی و در ادامه هدفمند سازی برنامه ها به منظور ارتقا رشته داشته باشد و از نگاه تک بعدی به مسائل جدا پرهیز کنند.

 


در ادامه دکتر مریم نظری، ضمن تبریک به اعضای انجمن علمی جهت کسب رتبه ی برتر در بخش فعالیت های آموزشی در جشنواره ی حرکت، مسائلی پیرامون پیش نیاز  ورود به دنیای موفقیت تحصیلی،  ارتباط میان این رشته و علایق و اهداف دانشجویان،  ماهیت رشته و ... مطرح کرد.

 


وی ضمن بیان این امر که رسالت اصلی این رشته این است که اطلاعات را گردآوری و سازماندهی کرده و به کابرهای متفاوت برساند، افزود: برای موفقیت در این رشته دانشجویان باید با نظام دانشی و ارزشی آشنا بوده و از طریق تعیین افق حرفه ای مورد علاقه در سه سطح (اطلاعات، کاربر اطلاعات و کاربری اطلاعات) و درک عمیق مبانی پایه ی رشته، ترجمه ی مبانی رشته در بافت های مورد علاقه، برقراری ارتباط موثر با بافت های مورد علاقه، خود روزآمد سازی مداوم، پژوهش و نگارش علمی، بهره گیری از منابع اطلاعات هسته در داخل و خارج و در جستجوی معنا بودن برای یادگیری، نه تنها به خود توانمند سازی، بلکه به دیگر توانمند سازی بپردازند.

 


در ادامه دکتر ملکی، عضو هیأت علمی رشته ی علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه علامه طباطبایی،  دانشجویان را به استفاده از فرصت ها و مطالعه ی هرچه بیشتر تشویق نمود و افزود: استفاده از سرمایه ی عمر که در حوزه های مدیریت از آن به عنوان بهره وری یاد می کنیم یکی از ضروری ترین نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد. وی سخنان خود را با تاکید بر اینکه " کتاب خوب بخوانیم و کتاب خوب را خوب بخوانید" به پایان رساند.


 
در پایان نشست از مهندس آباقری، مدیرعامل شرکت پارس آذرخش و دکتر مریم نظری قدردانی شد.

 

 

گزارش: مهسا اکبری

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :
احمدرضا احمدی میرقاد
|
Iran
|
1393/10/07 - 17:27
0
0
با سلام
قطعا در این دوره ما شاهد فعالیتهای علمی، کارگاهی و دوره های آموزشی مختلفی از سوی گروه علم اطلاعات و دانش شناسی و همینطور انجمن علمی این گروه بوده و هستیم که من آنها را مدیون زحمات اساتید بزرگوارم بویژه سرکار خانم دکتر مومنی و همینطور جناب آقای دکتر ملکی و دکتر صمیعی و دکتر گلینی مقدم و همینطور دکتر طاهری می دانم که با هم هماهنگ و همراه هستند - آرزومند موفقیتهای بیشتر برای این گروه و دوستان خوبم.
حایری
|
Iran
|
1393/07/22 - 18:22
0
0
از تلاشهای استاد عزیزم دکتر مومنی تشکر می کنم
قطعا حال و هوای تازه و رو به رشد گروه کتابداری علامه مدیون زحمات و تلاشهای این بانوی عزیز و گرانقدر است
لطیفی
|
Iran
|
1393/07/21 - 15:35
0
3
سلام،ما در این همایش حضور داشتیم.بسیار مفید بود.امیدوارم از این دست نشست ها و همایش ها بیشتر برگزار شود.
کتابدار کتابخانه عم
|
Iran
|
1393/07/18 - 21:40
0
2
من دانشجوی کتابداری ورودی 85 بودم این سالن من یاد جشنی که واسمون به خاطر قبولی در این رشته گرفته بودند انداخت دست همه استادای مهربون و خوش اخلاق اون سالها درد نکنه خدا عمر با عزت بهشون بده.
پاشازاده
|
Iran
|
1393/07/18 - 12:21
0
0
سلام

خیلی دوس داشتم در بین اساتید بزرگوارم باشم ولی واقعا در جریان نشست نبودم!!!!!
میلاد روشنی
|
Europe
|
1393/07/18 - 00:04
0
0
فیلمی از این همایش گرفته شده؟
منم خیلی دوست داشتم شرکت کنم ولی ماسفانه نشد
یک کتابدار
|
United States
|
1393/07/17 - 20:38
0
0
این سالن منو یاد خودم انداخت که تو دانشگاه برنامه اجرا میکردیم اخه منم دانشجوی علامه بودم
یک کتابدار
|
United States
|
1393/07/17 - 20:37
0
0
من دانشجوی علامه بودم و خیلی دوست داشتم شرکت کنم ولی خیلی خوشحالم که اینگونه نشست ها برگذار میشه
انجمن علمی
|
Iran
|
1393/07/17 - 17:19
0
2
با تشکر از شرکت پارس آذرخش به سبب این همکاری خوب و شایسته با انجمن علمی -دانشجویی علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه علامه طباطبایی
کتابدار
|
Iran
|
1393/07/17 - 09:30
0
1
سلام
چقدر دلم میخواست شرکت کنم، اما متاسفانه مرخصی نداشتن و اومدن از شهرستان این امکان رو ازم گرفت.
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: