کد خبر: 16993
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 23 مهر 1393 - 08:54

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

فراخوان جشنواره روستاهای دوستدار کتاب اعلام شد

  به منظور گسترش عدالت و توسعه فرهنگی در روستاهای کشور و توجه دادن مردم و نهادهای روستایی به اهمیت کتاب، «جشنواره روستاهای دوستدار کتاب» در سطح روستاهای سراسر کشور به صورت رقابتی اجرا می شود.
فراخوان جشنواره روستاهای دوستدار کتاب اعلام شد

 

به گزارش لیزنا، به منظور گسترش عدالت و توسعه فرهنگی در روستاهای کشور، حمایت از اقدامات انجام شده و پیشنهادهای نو و ابتکاری در حوزه كتاب و كتابخواني و توجه دادن مردم و نهادهای روستایی به اهمیت کتاب، «جشنواره روستاهای دوستدار کتاب» در سطح روستاهای سراسر کشور به صورت رقابتی اجرا می شود.

 

مجموعه فعالیت های فرهنگی ـ ترویجی مرتبط با کتابخوانی را که با مشارکت مردمی، نهادها و دستگاه های فعال در روستا اجرا شده یا برای اجرا در سال آینده پیش بینی شده است، می توان برای شرکت در جشنواره معرفی کرد. در هر برنامه، اعم از اجرا شده یا پیش بینی شده، اهداف، شیوه اجرا، نهادهای مشارکت کننده و نحوه تامین بودجه آن می بایست ذکر شده باشد.

 

هیأت داوران جشنواره از میان نامزدهای نهایی، 5 روستای برگزیده و 5 روستای قابل تقدیر دوستدار کتاب را انتخاب و معرفی می کنند و در هفته اول اسفند با حضور شخصیت های فرهنگی و سیاسی کشور در تهران از آن روستاها تقدیر به عمل می آید.

 

برنامه ارسالی باید شامل مجموعه فعالیت هایی همچون، تأمین فضا و بناهای فرهنگی برای کتابخانه، کتابفروشی؛انجام فعالیت های فرهنگی ترویجی مانند مسابقه ها، جشنواره ها، نمایشگاه های کتاب و فعالیت های ابتکاری؛برنامه های سال آینده شامل تأمین فضا و بناهای مرتبط، فعالیت های ترویجی ابتکاری و ... باشد.

 

متقاضیان شرکت در جشنواره می بایست آثار خود را تا پایان وقت اداری روز شنبه 24 آبان 1393 (روز کتاب و کتابخوانی) از طریق پست به دبیرخانه استانی جشنواره واقع در ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها ارسال نمایند.

 

علاقمندان جهت کسب اطلاعات تکمیلی می توانند متن کامل فراخوان را از طریق این لینک مطالعه نمایند.

 

 

 

برچسب ها :
کتابدار روستایی
|
Iran
|
1393/07/23 - 11:52
0
5
این جشنواره مختص کتابخونه های روستایی یا مراکز دیگه رو هم شامل میشه؟
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: