کد خبر: 43951
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 03 تیر 1400 - 10:47

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

افتتاح یازدهمین کتابخانه عمومی شهرستان بهارستان

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران
کتابخانه عمومی شهید صادق امامی واقع در شهرستان بهارستان به بهره‌برداری رسید.
افتتاح یازدهمین کتابخانه عمومی شهرستان بهارستان

به گزارش لیزنا، مراسم افتتاح کتابخانه عمومی شهید صادق امامی شهرستان بهارستان با حضور هادی تمهیدی، فرماندار شهرستان؛ محمد آگاهی‌مند، شهردار صالحیه؛ محمد هادی ناصری طاهری، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان تهران و جمعی از مسئولان یکم تیر ماه برگزار شد.

کتابخانه انسان را در مسیر دانایی و سعادت قرار می دهد

در این مراسم فرهاد تمهیدی، فرماندار شهرستان بهارستان ضمن تشکر و قدردانی از همه همکاران برای افتتاح این کتابخانه گفت: به نتیجه رسیدن و شکل گرفتن کتابخانه کار بسیار ارزشمندی است. این قبیل اقدامات و طرح ها و پروژه ها سبب می شود خانواده های ما با کتاب بیشتر انس و الفت بگیرند و کتاب را در سبد زندگی خودشان قرار دهند. مطالعه زیاد و همنشینی با کتاب به تمام کسانی که در این سرزمین پاک زندگی می کنند کمک خواهد کرد تا در مسیر سعادت و رستگاری قرار بگیرند.

فرماندار شهرستان در پایان سخنانش گفت: از شهردار محترم می خواهم که فضاسازی مناسب و تبلیغات خوب برای آگاهی مردم در خصوص افتتاح این کتابخانه داشته باشند و به زودی شاهد ثبت نام جوانان و نوجوانان در این کتابخانه باشیم و مردم بتوانند از کتاب و این فضای خوب استفاده کنند.

کتابخانه با استقبال خوب مردم روبرو شده است 

در ادامه محمد آگاهی مند، شهردار صالحیه گفت: مجموعه شهرداری و شورای شهر صالحیه در حوزه سخت افزاری در دوران چهارم و پنجم، مجموعه های فرهنگی و هنری بسیاری ایجاد کرد که یکی از آنها افتتاح کتابخانه شهید صادق امامی است. افزایش فضای فرهنگی امر مهمی است و دغدغه شورای شهر و شهرداری این بوده که مجموعه های فرهنگی و زیر ساخت فرهنگی در صالحیه ایجاد شود. امیدوارم در دوران ششم این کارها تداوم داشته باشد و زیر ساخت های بعدی شهرستان هم فراهم شود.

آگاهی مند با بیان اینکه تا قبل از این در بخش صالحیه شهرستان تنها یک کتابخانه عمومی به نام شهید ثانی در خدمت مردم بوده و مردم این بخش علاقمند به کتاب و کتابخوانی هستند گفت: در همین یک هفته که اطلاع رسانی افتتاح کتابخانه آغاز شده هم استقبال مردم خوب بوده و هم مراجعه کننده داشتیم. بسیاری تماس گرفتند و جویای روز افتتاح شده اند تا بتوانند از خدمات آن بهره مند شوند و امیدورام این کتابخانه محل خوبی برای استفاده دانش آموزان و دانشجویان باشد.

از سال ۹۷ به طور مستمر خدمات سخت افزاری و نرم افزاری برای بهارستان تعریف کردیم

همچنین در این مراسم محمد هادی ناصری طاهری، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان پس از قدردانی از تلاش‌های مسئولین شهرستان بخصوص فرماندار موفق بهارستان، برای فراهم کردن مقدمات انتخابات ۲۸ خردادماه و حضور باشکوه مردم در پای صندوق های رأی، گفت: مایه خرسندی است که بعد از چند ماه از افتتاح کتابخانه عمومی خواجه نصیرالدین طوسی که در اسفند ماه ۹۹ انجام شد، امروز شاهد افتتاح کتابخانه ای دیگر در شهرستان بهارستان هستیم که با پیگیری و تلاش مجموعه شهرداری صالحیه به ثمر نشست.

وی در ادامه سخنانش به اهمیت و ضرورت افزایش فضای فیزیکی کتابخانه های شهرستان تاکید کرد و گفت: در شهرستان بهارستان از سال ۹۷ تا کنون به صورت مستمر خدمات سخت افزاری در کنار خدمات نرم افزاری طراحی و اجرا شده است. امیدواریم که هر فضایی را که به این مجموعه ها اضافه می کنیم با تعریف خدمات و فعالیت های جدید، بهره مندی بیشتری را برای عموم علاقمندان کتاب و کتابخوانی شاهد باشیم و کتابخانه های عمومی نیز سهمی در رفع مسائل پیش رو شهرستان بهارستان داشته باشند.

ناصری با اشاره به برگزاری سه دوره مدرسه دانایی که برای اولین بار در کشور توسط اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران طراحی و اجرا شد، گفت: به زودی چهارمین دوره مدرسه دانایی که یک فرصت در زمینه عدالت آموزشی در مجموعه استان تهران است برگزار خواهد شد.

در ادامه حجت الاسلام خراسانی که از سوی نماینده مجلس شورای اسلامی در شهرستان بهارستان در این مراسم حضور یافته بود، ضمن تقدیر از فرماندار شهرستان و تلاشهای شهرداری و شورای شهر که در توسعه شهر صالحیه و ایجاد زیر ساختها زحمات زیادی کشیده اند، از مسئولان این شهرستان خواست تا نسبت به تزریق نیم­درصد درآمد شهرداری­ ها برای توسعه کتابخانه های شهرستان بهارستان اهتمام بیشتری داشته و گزارشی از وضعیت نیم­درصدها به نماینده مردم بهارستان در مجلس شورای اسلامی ارائه دهند.

گفتنی است کتابخانه عمومی شهید صادق امامی که ساختمان آن توسط شهرداری به اداره کل کتابخانه های عمومی استان واگذار شده با زیربنای ۵۲۵ مترمربع، دارای چهار هزار نسخه کتاب و شامل بخش های مخزن کتاب، سالن مطالعه آقایان و بانوان ها، نمازخانه، بخش کودک، نشریات می باشد؛ که از اول تیرماه آماده خدمت رسانی به مردم شهرستان بهارستان است.