کد خبر: 43966
تاریخ انتشار: یکشنبه, 06 تیر 1400 - 08:49

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

بیش از هشتاد درصد منابع کتابخانه مرکزی قم آماده سازی شد

منبع : پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور
با ورود اولین تجهیزات و قفسه‌ها به کتابخانه مرکزی قم و در ادامه روند تکمیل پروژه، بیش از هشتاد درصد منابع کتابخانه با تلاش کتابداران استان قم آماده‌سازی شد.
بیش از هشتاد درصد منابع کتابخانه مرکزی قم آماده سازی شد

به گزارش لیزنا، با ورود اولین تجهیزات و قفسه‌ها به کتابخانه مرکزی قم و در ادامه روند تکمیل پروژه، بیش از هشتاد درصد منابع کتابخانه با تلاش کتابداران استان قم آماده‌سازی شد.

تا کنون بیش از ۳۶ هزار نسخه کتاب برای مخزن کتابخانه مرکزی قم تهیه شده که ۲۶ هزار نسخه آن آماده‌سازی شده و آماده ارسال به این کتابخانه است.

بخش عمده منابع کتابخانه مرکزی قم به تعداد ۲۴ هزار نسخه از انبار مبادله استان تامین شده است. تعداد ۷۵۰۰ نسخه از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به عنوان سهمیه اولیه و خرید ویژه کتابخانه مرکزی تهیه شده است. ۱۷۰۰ نسخه از انبار مبادله استان تهران و همچنین ۱۰۰۰ نسخه اهدایی استان‌های دیگر به مجموعه کتابخانه مرکزی قم افزوده شده است. همچنین تعداد ۲۵۰۰ نسخه در پی اجرای پویش اهدای کتاب از سوی سازمان‌ها و نهادهای استان قم نظیر اداره کل ارشاد و اداره کل امور اقتصاد و دارایی استان به کتابخانه مرکزی قم اهدا شد.

شایان ذکر است، مخزن کتابخانه مرکزی قم به مساحت ۸۵۰ متر مربع در طبقه منفی یک، ظرفیت ۶۰ هزار نسخه کتاب را دارد. این کتابخانه همچنین دارای بخش‌های سالن مطالعه آقایان و خانم‌ها، اطاق مطالعه ویژه(VIP)، بخش کودک و نوجوان، بخش مادر و کودک، بخش فناوری‌های مبتنی بر وب، بخش ناشنوایان، سالن نشریات، مرجع، اطاق علم، سالن کنفرانس، کلاس‌های آموزشی و بخش هویت استانی است.