کد خبر: 42131
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 22 مرداد 1399 - 12:44

داخلی

»

کتاب

«تاج دوستی» اثر نرگس نیکویی منتشر شد

منبع : انتشارات کتاب نیستان
کتاب «تاج دوستی» در بیست وچهار صفحه با قطع خشتی کوچک از سوی انتشارات کتاب نیستان به بازار کتاب کودک و نوجوان عرضه شده است.
«تاج دوستی» اثر نرگس نیکویی منتشر شد

به گزارش لیزنا، کودکان قصه و خیالپردازی را دوست دارند و پیچیده ترین مفاهیم را در این قالب زیبا، به سادگی درک می‌کنند. مجموعه ی «اندیشه های خوشمزه » با تکیه بر همین ویژگی، پا به دنیای زیبا و پر از احساس بچه ها می گذارد و آنها را برای تلاش درجهت ساختن جهانی آرمانی، راهنمایی می کند. در آرمانشهر « اندیشه های خوشمزه »، عشق، انسانیت و مهربانی بر هر چیزی ارجحیت دارد و دوستی ارزشمندترین کیمیاست؛ گوهرهایی نایاب دردنیای امروز.

« تاج دوستی » روایتی شیرین از زندگی سه رفیق صمیمی است. موشی، خرگوشی و جوجه تیغی با هم زندگی خوشی دارند. هر روز به خانه ی یکی می روند و در کارها به او کمک می کنند و خوش و خرم هستند. تا این که موشی زیر بوته های توت فرنگی تاجی طلایی با نگین های آبی زیبا پیدا می کند و برسرمی گذارد و وقتی پیش خرگوشی می رود به او دستور می دهد تا سریع برایش آبمیوه بیاورد.

« نرگس نیکویی » واکنش شخصیت مقابل را به زیبایی تصویر کرده است: خرگوشی فقط فکرمی کند که دوستش خسته است و برای همین خواسته اش را برآورده می کند. اما این رشته، سر دراز دارد.....

تعجب جوجه تیغی و خرگوش در تصاویر کتاب، مشخص است. آنها نمی توانند دلیل تغییر رفتار دوست خود را بفهمند و تصمیم می گیرند با او حرف بزنند.

واکنش عمل گرایانه و منطقی کاراکترها و استفاده از ابزار گفتگو، آموزش غیرمستقیم مهارتهای زندگیست که به کودکان هشت سال به بالا ارائه می شود. این رفتار، در تقابل کامل با واکنش های احساسی و خشونت آمیزیست که به کرات در جمع بچه های دبستانی می بینیم. پدیدآورنده ی اثر، بدون غلطیدن به ورطه ی نصیحت، دست کوچک مخاطب خود را می گیرد تا او را به سطحی فراتر از درک هستی و ارزش زندگی برساند.

« تاج دوستی » با بهره مندی از زبان و تصاویری ساده، دنیایی قابل لمس ساخته است. دنیایی که در آن، دوستی، بخشش و احترام متقابل رواج دارد و همه چیز با شادی به پایان می رسد و امکان بحثی منطقی و فلسفی را برای والدین و مربیان اندیشمند فراهم می آورد تا به این تجربه ی زیبا و منحصر به فرد عمق ببخشد.

با امید به این که همراهی با مجموعه ی « اندیشه های خوشمزه » مسیری به سوی تفکر و ساختن زندگی شاد برای کودکان مان باشد، شما و فرزندان عزیزمان را به خواندن این اثر کوچک و بی ادعا دعوت می کنیم.

تاج دوستی در بیست وچهار صفحه با قطع خشتی کوچک از سوی انتشارات کتاب نیستان به بازار کتاب کودک و نوجوان عرضه شده است.