کد خبر: 44747
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 03 آذر 1400 - 08:41

داخلی

»

کتاب

هشتاد و‌ نهمین شماره ماهنامه «قلک» منتشر شد

منبع : روابط‌ عمومی ماهنامه قلک
هشتاد و‌ نهمین شماره ماهنامه «قلک» ویژه آذرماه همراه با داستان‌هایی درباره نوع تعامل و ارتباط با کودکان «نابینا» و توان‌یاب، آشنایی با شغل رانندگی اتوبوس و فرهنگ و اقتصاد کشور پرتغال منتشر شد.
هشتاد و‌ نهمین شماره ماهنامه «قلک» منتشر شد

به گزارش لیزنا،  کودکان در هشتاد و نهمین شماره این نشریه همانطور که در طرح جلد آمده، به مناسبت 26آذرماه روز ملی حمل و نقل با شغل رانندگی اتوبوس، قوانین، شرایط و ویژگی‌های آن آشنا می‌شوند.

در شماره آذرماه این ماهنامه نحوه تعامل و ارتباط با افراد نابینا یا دارای مشکلات بینایی، در قالب داستان‌ به کودکان آموزش داده می‌شود. همچنین همراه با «شای شای» با شغل پیک موتوری و با «بیجو و جیبو» با شغل رانندگی اتوبوس آشنا می‌شوند.

دیگر مطالبی که در قلک هشتاد و نهم می‌خوانیم: شعر «بیدارم» سروده زهرا موسوی و نقاشی سحر کریمیان شیرازی، داستان «دوست توانای من» نوشته الهه ایرانفرد و تصویرگری سمیه رویایی، داستان «من حَمل نکنم کی نَقل کنه؟» نوشته نسترن فتحی و تصویرگری میثم موسوی، داستان «شای‌شای و آقا دام‌دام پیک موتوری» نوشته شهرزاد شهرجردی و تصویرگری ویدا کریمی و بخش بچه‌های دنیا «یک پرتغال قدیمی» نوشته جویا میرزاده.

در هر شماره قلک مطالب و باز‌ی‌هایی برای بالا بردن خلاقیت، دقت و سرگرم کردن بچه‌ها نیز وجود دارد. در این شماره بچه‌ها در بخش اخبار قِل قُلَکی نوشته زهرا جلایی‌فر و تصویرگری میثم موسوی با عنوان «خیابان شکلاتی» اخبار کوتاه طنزی درباره اتفاقات پیش آمده در حمل‌و‌نقل می‌خوانند.

شماره آذرماه نشریه «قلک» با مدیرمسئولی بهنام تقی‌پور و سردبیری معصومه یزدانی، مدیریت داخلی الهام تقی‌پور، طراحی جلد المیرا اسکندری، صفحه‌آرایی نگار آشتیانی عراقی و روابط‌عمومی یگانه قاسمی در 28صفحه در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

در این شماره کارشناسی داستان‌ها را زهرا شاهی و کارشناسی شعر را زهرا موسوی برعهده داشته‌اند. مجری طرح نیز موسسه فرهنگی‌هنری آینده‌پژوهان مدیریت ارتباطات بوده است.

برچسب ها :