کد خبر: 40201
تاریخ انتشار: یکشنبه, 31 شهریور 1398 - 10:26

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

نوش آفرین انصاری سی‌ام شهریور هشتاد ساله شد

منبع : لیزنا
هشتاد سالگی استاد اندیشمند، صلح دوست،‌ انسان مدار و فرهنگ دوست، مبارک!
نوش آفرین انصاری سی‌ام شهریور هشتاد ساله شد

 به گزارش لیزنا، نوش آفرین انصاری سی‌ام شهریور هشتاد ساله شد. پایدار و سرافراز. استاد نوش آفرین انصاری هستی شگفتی است که جایگاهی ویژه در ادبیات کودکان و ترویج کتابخوانی و کتابداری دارد: انسانی پر اندیشه و پرتوان که به غنای ارزشهای انسانی فکر می‌کند.

وی در سال 1318 در سیملا، یکی از شهرهای هند به دنیا آمد و دوران کودکی و نوجوانی خود را به دلیل شغل پدر، دور از وطن و در کشورهایی با فرهنگهای مختلف سپری کرد. در دوران جوانی برخورد با جواهر لعل نهرو و ایندیرا گاندی نهال صلح، صبوری، دوستی و دوستدار کودک بودن را در وجودش کاشت. او در کنار استادانی بزرگ، مانند سید محمد علی جمالزده، با فرهنگ و ادبیات ایران آشنا شد. تحصیلات خود را در رشته کتابداری در ژنو آغاز کرد و سپس در دانشگاه مک گیل در مونترال و دانشگاه تورنتو تا دوره دکترای کتابداری و اطلاع رسانی به تحصیل ادامه داد.

متن بالا از مصاحبه پریچهر نسرین پی با نوش آفرین انصاری که با عنوان با مهاتما گاندی شروع شد، برداشته شده است. توصیه می کنیم، خواندن این مصاحبه ارزشمند که به کوشش پریچهر نسرین پی انجام شده است را از دست ندهید. کتاب به همت شرکت تهیه و نشر فرهنگنامه کودکان نوجوانان منتشر شده است.

لیزنا برای این استاد ارزشمند و یگانه آرزوی طول عمر و تندرستی می نماید.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: