کد خبر: 47373
تاریخ انتشار: یکشنبه, 31 ارديبهشت 1402 - 18:28

داخلی

»

کتابخانه ملی

وزیر فرهنگ ونزوئلا از کتابخانه ملی بازدید کرد

منبع : لیزنا
ارنستو ویلگاس پولژاک وزیر فرهنگ ونزوئلا به همراه سفیر و همکاران خود با حضور در ساختمان کتابخانه ملی ، با علیرضا مختارپور دیدار و گفتگو کرد.
وزیر فرهنگ ونزوئلا از کتابخانه ملی بازدید کرد

به گزارش لیزنا،  «ارنستو ویلگاس پولژاک» وزیر فرهنگ ونزوئلا، به همراه سیلوا آپونته سفیر جمهوری ونزوئلا در ایران به همراه هیئتی روز یکشنبه 31 اردیبهشت ضمن بازدید از کتابخانه ملی با علیرضا مختارپور، رئیس و معاونان سازمان اسناد و کتابخانه ملی دیدار و گفتگو کرد.

وزیر فرهنگ ونزوئلا ضمن ابراز خرسندی و شگفتی از بازدید کتابخانه ملی به اهمیت نقش مجموعه اسناد و کتابخانه ملی در کشورها پرداخت و گفت: امپریالیسم جهانی به دنبال نابودی حافظه تاریخی ملت هاست و به همین جهت رسالت و ماموریت سازمان اسناد و کتابخانه ملی در هر کشور، بسیار مهم است.

وزیر فرهنگ ونزوئلا با تشکر از میهمان نوازی دولت جمهوری اسلامی، آمادگی دولت خود را در جهت انعقاد تفاهم نامه همکاری با سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

مختارپور در این نشست ضمن خیر مقدم به میهمانان، و با اشاره به سابقه تاریخی و قدمت اسناد و کتابخانه ملی گفت: دو ملت صاحب فرهنگ و تمدن غنی هستند. علیرغم ارتباطات گسترده در حوزه های صنعت و تجارت، اما در حوزه فرهنگی ظرفیت خوبی برای همکاری دو کشور وجود دارد و در این خصوص سازمان اسناد و کتابخانه ملی آمادگی دارد تا با انعقاد تفاهم نامه همکاری نسبت به انتقال تجربه در حوزه اسناد و کتابخانه، با مجموعه آرشیو و کتابخانه ملی ونزوئلا همکاری متقابل تعریف نماید.  

در این نشست مومنی معاون کتابخانه ملی ، ناصری سرپرست معاونت اسناد، صدر معاون پژوهش و دیجیتال سازی و هوتن والی نژاد، معاون توسعه مدیریت منابع سازمان اسناد و کتابخانه ملی، ظرفیت های موجود در سازمان را تشریح کردند.