کد خبر: 44475
تاریخ انتشار: سه شنبه, 20 مهر 1400 - 14:16

داخلی

»

گزارش

به همت اداره کتابخانه های عمومی کاشمر؛

آیین بزرگداشت حافظ شیرازی در کاشمر برگزار شد

منبع : لیزنا
همزمان با 20 مهرماه روز بزرگداشت حافظ شیرازی، آیین بزرگداشت این شاعر بزرگ تاریخ ایران در کتابخانه عمومی شهید مدرس(ره) کاشمر برگزار شد.
آیین بزرگداشت حافظ شیرازی در کاشمر برگزار شد

به گزارش لیزنا، همزمان با 20 مهرماه روز بزرگداشت حافظ شیرازی، آیین بزرگداشت این شاعر بزرگ تاریخ ایران در کتابخانه عمومی شهید مدرس(ره) کاشمر برگزار شد. در این مراسم که با حضور جمعی از علاقمندان به شعر و ادب برپا شد حجت الاسلام نیک بین نماینده مردم کاشمر و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که به صورت مجازی در مراسم شرکت بود در سخنانی ضمن تقدیر از اقدام اداره کتابخانه های عمومی در بزرگداشت حافظ شیرازی، حافظ را از شعرای تأثیرگذار تاریخ ادبیات ایران عنوان کرد و گفت: حافظ شخصیت بزرگی است و ما با بزرگداشت او در واقع خودمان را بزرگ می کنیم.

وی با اشاره به انس ایرانیان با دیوان اشعار حافظ تصریح کرد: حافظ در قله شعر و ادب و عرفان قرار دارد و در بطن اشعار او معارف دینی و انسانی نهفته است و به همین دلیل به عنوان یکی از مفاخر تاریخ ایران نه تنها مورد توجه فارسی زبان ها بلکه مورد توجه سایر اقوام و ملل هم می باشد.

رییس اداره کتابخانه های عمومی کاشمر هم در این مراسم گفت: حافظ شیرازی، شاعر نادر و عارفی است که دیوان او همواره، همراه و انیس ایرانیان بوده و اشعار او که به تصریح خودش، برخواسته از آیات قرآن است در طول سالیان، زمزمه لب فارسی زبان‌ها بوده است.

محمد فیض عارفی افزود: امید آن‌که با تلاش دلسوزان فرهنگ و هنر و ادب، نسل جوان و نوجوان جامعه با شناخت مفاخری چون حافظ به فرهنگ ایرانی و اسلامی خویش ببالند و از هجمه فرهنگ بیگانه مصون بمانند.

وی تصریح کرد: کتابخانه‌های عمومی کاشمر، پرداختن به معرفی مفاخری چون لسان‌الغیب را وظیفه ذاتی خود دانسته و برنامه‌های فرهنگی با محتوای معرفی مفاخر را در دستور کار خود داشته و خواهند داشت.

در ادامه این مراسم سید حجت الله نبوی ثالث از شعرای برجسته کاشمر به تبیین ویژگی های اشعار حافظ و خوانش ابیاتی از دیوان وی پرداخت.