کد خبر: 29770
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 19 مرداد 1396 - 11:36

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

تقدیر استاندار سمنان از رشد ۱۰ برابری مشارکت سمنانی‌ها در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی

منبع : لیزنا
در آیین اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی استاندار سمنان از رشد ۱۰ برابری مشارکت سمنانی‌ها، نسبت به سال گذشته، در جشنواره کتابخوانی رضوی تقدیر کرد.
تقدیر استاندار سمنان از رشد ۱۰ برابری مشارکت سمنانی‌ها در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی سمنان، آیین اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور استاندار سمنان، مدیرعامل بانک کشاورزی استان، مدیرعامل بانک تجارت، مدیران کل اتباع و امور خارجه و مهاجرین استانداری، امور بانوان استانداری، تأمین اجتماعی، بهزیستی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و جمعی از مسئولین استان، ۱۷ مردادماه در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی سمنان برگزار شد.

در این مراسم محمدرضا خباز، استاندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی سمنان وجود بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع) را مایه خیروبرکت دانست و با تأکید بر اهمیت نهادینه‌سازی فرهنگ مطالعه اظهار داشت: انس جامعه با کتابخوانی، یکی از آرزوهای دیرینه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بوده است؛ رهبر معظم انقلاب بارها تأکید کرده‌اند که هیچ‌چیز جای کتاب را نمی‌گیرد؛ مردم نیز باید به این باور برسند که کتاب جایگزینی ندارد و به اهمیت آن پی ببرند. بر این اساس مشارکت بیش از ۳۰ هزار نفر از مردم استان سمنان در جشنواره کتابخوانی رضوی موفقیت بسیار خوبی است؛ استقبال گسترده مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان از این جشنواره گویای عشق و ارادت و نیاز مردم به فرهنگی غنی رضوی است؛ اما با توجه به ظرفیت استان سمنان، امید است این مشارکت در سال‌های آتی به رشدی درخشان‌تر دست یابد. چراکه مطالعه زندگی امام رضا (ع)، موجب جاری شدن آثار فرهنگ رضوی در زندگی مردم خواهد شد.

وی با اشاره به طرح اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی توسط مردم استان سمنان، گفت: این طرح از ایده‌های بسیار خوبی است که با اجرای آن تاکنون بیش از ۸۰ هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های استان اهدا شده است.

خباز با تقدیر از تلاش بانیان برگزاری این جشنواره در استان، اضافه کرد: رشد ۹۰۰ درصدی شرکت‌کنندگان جشنواره کتابخوانی رضوی نسبت به سال گذشته، نشان از علاقه و حب مردم سمنان به شناخت فضائل امام مهربانی‌ها است.

در ادامه نورعلی غلامحسین نیا سماکوش، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان اظهار داشت: هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی موفق به جلب مشارکت ۳۰۷۵۸ نفر از اهالی این استان شد؛ این در حالی است که سال گذشته حدود ۳۵۰۰ نفر در ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی مشارکت داشتند. از این تعداد ۲۰۶۴۷ نفر به‌صورت الکترونیکی و ۱۰۱۱۱ نفر به‌صورت مکتوب در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند که این استان در بخش الکترونیکی به مقام اول کشوری دست‌یافت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان تصریح کرد: به نسبت تعداد شرکت‌کننده به جمعیت، سرخه، آرادان و سمنان به ترتیب سه شهرستان برتر استان و مهدی‌شهر، میامی، گرمسار، دامغان و شاهرود به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج فرهنگ رضوی، گسترش کتابخوانی و بهره‌مندی از سیره ائمه معصومین (ع) به‌ویژه حضرت امام رضا (ع) از طریق مطالعه کتاب‌های مرتبط عنوان کرد و ادامه داد: در استان سمنان بیش از ۳۰ دستگاه اجرایی و خصوصی برای برگزاری این جشنواره همکاری داشته‌اند. احیای گفتمان رضوی، احیای حقوق و اخلاق در جامعه است؛ جامعه‌ای که در آن بداخلاقی حاکم است از فرهنگ رضوی فاصله گرفته است.

 

گفتنی است، طی این مراسم ضمن تقدیر از برگزیدگان استانی هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، ‌از ۶۴ شرکت‌کننده نابینا در این جشنواره نیز تجلیل شد. همچنین به دلیل هم‌زمانی اختتامیه استانی جشنواره کتابخوانی رضوی و روز خبرنگار از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) سمنان به‌عنوان رسانه برتر و خبرنگاران فعال حوزه فرهنگ نیز قدردانی به عمل آمد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: