کد خبر: 32623
تاریخ انتشار: شنبه, 23 دی 1396 - 16:40

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

شعرای استان قزوین در نشستی صمیمانه به معرفی کتاب پرداختند

منبع : لیزنا
 جمعی از شعرای برجسته‌ استان قزوین در نشست کتاب‌خوان کتابخانه امام خمینی (ره) به معرفی کتاب‌های خوانده‌شده‌ خود پرداختند.
شعرای استان قزوین در نشستی صمیمانه به معرفی کتاب پرداختند

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی قزوین، نشست کتاب‌خوان ویژه شعرا در با حضور قربان ولئی، محمدعلی حضرتی‌ها، مهدی مردانی، مجید بالدران، یاسر قنبرلو، سید محمدحسین ابوترابی از شاعران کشور؛ رویا اسماعیلی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قزوین و جمعی از علاقه‌مندان به ادبیات در تالار قلم کتابخانه امام خمینی (ره) برگزار شد.

رویا اسماعیلی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قزوین در این جلسه ضمن قدردانی از حضور شاعران برجسته‌ استان گفت: امیدواریم در آینده‌ نزدیک شاهد حضور گسترده‌تر فرهیختگان و ادیبان استان در برنامه‌های فرهنگی باشیم، چراکه این برنامه‌ها می‌تواند موجب ارتقای فرهنگ و ادب استان شده و در کاهش تمایل به آسیب‌های اجتماعی در نوجوانان و جوانان گامی مفید بردارد.

در این نشست همچنین محمدعلی حضرتی‌ها، محقق، شاعر و مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین «غزل هزاره دیگر» تألیف محمد سعید میرزایی را معرفی کرد. این کتاب گزیده‌ای از بهترین و مهم‌ترین غزلیات میرزایی به انتخاب مبین اردستانی و محمدحسین نعمتی است

«با چشم‌های باز خواب می‌بینم (با محوریت شعرهای اجتماعی، عاشقانه و آیینی)»، «خورشید بر نیزه»، «مجموعه شعرهای عاشقانه‌های کبود»، «شعله در خیمه‌ ابر»، «آوازهای واژگان لال»، «از حنجره آب»، «امیر مؤمنان در سروده‌های سخنوران قزوین» (موردتقدیر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی))، «قزوین آیینه‌ی تاریخ و طبیعت ایران» و «قزوین سرزمین پیامبران» از تألیفان حضرتی‌ها است.

در ادامه، مهدی مردانی، کتاب «تلنگر باران» تألیف: حمیدرضا شکارسری را معرفی کرد. این کتاب، ویژه کودکان و نوجوانان است

«جنگ سال‌هاست که تمام نشده»، «پشت پرده‌ ملکوت»، «مرگ قلابی ماهی‌ها»، «عاشقانه‌های یک جهنمی»، «پروازهای پرپر»، «مثل قلب پروانه» و «پشت سر پاییز» ازجمله آثار این شاعر توانمند استان است

مجید بالدران نیز مجموعه شعری از فاضل نظری با عنوان «کتاب» را معرفی کرد که شامل ۳۹ غزل با مضامین عاشقانه و عارفانه و اجتماعی است

از آثار این شاعر می‌توان به «جایی برای با تو رسیدن»، «ترانه‌های سرزمین آفتاب»، «دو بلبل روی شاخه‌های پسته»، «با خیال‌ها و بی‌خیال‌ها»، «معماری شهر معاصر»، «هفت‌چشمه»، «مجموعه شعرهای جایی برای تو رسیدن»، «و ناگهان همیشه»، «زمزمه‌های فیروزه‌ای» اشاره کرد.

یاسر قنبرلو از شاعران جوان استان نیز کتاب «دردانه ۲» تألیف حسین آهی، یاسر قنبرلو و امیرعلی سلیمانی را با علاقه‌مندان به اشتراک گذاشت. این کتاب مجموعه‌ای از شاه‌بیت‌های شاعران معاصر است.

 «دردانه ۱ و۲ »، «درباره‌ شعرای قزوین» و «ندیده بانی» از آثار قنبرلو است.

سید محمدحسین ابوترابی از شاعران استان و مجری برنامه، کتاب «آسمان به روایت پرنده بی‌پر» گزیده‌ شعر آیینی تألیف مهدی زارعی را ارائه کرد.

«اینجا کلمات سبز و سرخ‌اند»، «از آسمان برای زمین» و «سرخ سربلند»   از آثار ابوترابی است.

 

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: