کد خبر: 34001
تاریخ انتشار: سه شنبه, 28 فروردين 1397 - 09:52

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

از خدمات پنجاه ساله کتابخانه‌ عمومی جمشید صداقت کیش استان فارس تقدیر شد

منبع : لیزنا
 در آیینی با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس و بنیانگذار کتابخانه عمومی جمشید صداقت کیش، از نیم قرن تلاش و فعالیت این کتابخانه قدردانی شد.
از خدمات پنجاه ساله کتابخانه‌ عمومی جمشید صداقت کیش استان فارس تقدیر شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، روح‌الله منوچهری در همایش «نیم قرن خدمات کتابخانه ای شهرستان آباده» که با حضور مسئولان شهرستان آباده برگزار شد، ضمن قدردانی از مجموعه کتابخانه‌های عمومی این شهرستان اظهار داشت: آباده یکی از شهرستان‌های فارس است که تمام شهرهای آن، کتابخانه دارد و این نشان دهنده توجه مردم و مسئولان این شهرستان به مقوله کتاب و کتابخوانی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی با تصریح اینکه گسترش فرهنگ کتابخوانی و اهدای کتاب در جامعه از مهم‌ترین دغدغه‌های فرهنگی است، عنوان کرد: باید تدابیری اندیشیده شود که کتابخوانی و انس با کتاب به عادتی پسندیده در جامعه ما بدل شود.

او در ادامه با بیان اینکه در تلاش هستیم شرایط مناسبی فراهم شود تا مردم دسترسی آسان به کتابخانه داشته باشند، اظهار کرد: لازمه افزایش سرانه مطالعه، ایجاد زیرساخت های لازم برای آن است و احداث کتابخانه های عمومی به‌ویژه در محلات کم برخوردار لازم و ضروری است.

منوچهری با تصریح اینکه کتابخانه عمومی دکتر جمشید صداقت کیش آباده یکی از کتابخانه های باقدمت فارس است که در سال ۱۳۴۳ با عنوان کتابخانه ملی در میدان فاطمیه شهر آباده افتتاح شده است، گفت: کتابخانه عمومی شهید آیت الله دستغیب (کتابخانه ملی پارس سابق) نخستین کتابخانه عمومی فارس است که در سال ۱۳۲۹ در شیراز افتتاح شد، پس از آن نیز شهرستان های خرامه، آباده، ارسنجان، فسا و لار صاحب کتابخانه شدند.

در این جلسه همچنین معاونت فرمانداری آباده و عباس داهی شهردار وقت آباده که بنیانگذار نخستین کتابخانه عمومی در آباده بود نیز به سخنرانی پرداختند.

گفتنی است طرح گرامیداشت نیم قرن فعالیت کتابخانه های عمومی فارس، برای کتابخانه‌های عمومی در پنج شهرستان استان پیش بینی شده است که در چهارمین گام در همایشی از خدمات پنجاه ساله کتابخانه عمومی جمشید صداقت کیش آباده تجلیل  قدردانی شد.

این در  حالی است که  پیش از این، آیین گرامیداشت نیم قرن  فعالیت کتابخانه های عمومی «محمد رسول الله(ص)» شهر خرامه، «ملامحمد شفیع ارسنجانی» شهر ارسنجان و «اندیشه» شهر اوز لارستان برگزار شده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: