کد خبر: 34006
تاریخ انتشار: سه شنبه, 28 فروردين 1397 - 10:03

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نقد کتاب «مسیر آبی پرواز» و کارگاه آموزش داستان نویسی ویژه نوجوانان در سمنان

منبع : لیزنا
کارگاه آموزشی داستان‌نویسی و نقد کتاب« مسیر آبی پرواز» آثار نویسندگان نوجوان استان سمنان، با حضور نوجوانان علاقه‌مند به حوزه نقد و نگارش، نویسندگان این اثر،کتابداران و کاشناسان اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان برگزارشد.
نقد کتاب «مسیر آبی پرواز» و کارگاه آموزش داستان نویسی ویژه نوجوانان در سمنان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی سمنان، در این برنامه که با استقبال  چشمگیر  دانش آموزان علاقه مند به نگارش برگزار شد، کتاب « مسیر آبی پرواز» به بحث و بررسی گذاشته شد و دانش آموزان حاضر در این مراسم به بیان نقاط قوت و ضعف این کتاب پرداختند.

نویسندگان بر تصویرگری نامناسب، عدم رعایت نکات ویرایشی و نگارشی، در برخی موارد عدم انتخاب سوژه مناسب  این کتاب را نقد کردند و  همچنین  در بعضی از داستان ها انتخاب سوژه مناسب، داشتن کشش مناسب ، جان بخشی و توصیف را نقاط قوت دانستند.

در ادامه اسماعیل فتاحی نویسنده و منتقد با جمع بندی نظرهای مختلف به بررسی این کتاب در قالب کارگاه آموزش نویسندگی پرداخت.

وی علت بعضی از مواردهای نقد شده را سن کم نویسندگان و آشنا نبودن آنها با نگارش به صورت حرفه ای دانست و خاطرنشان کرد:مطالعه زیاد و نگارش از سنین کودکی  می تواند در نوشتن یک نقد خوب بسیار موثر باشد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: