کد خبر: 35834
تاریخ انتشار: شنبه, 30 تیر 1397 - 15:57

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

جلسه شورای فرهنگ عمومی رامشیر خوزستان برگزار شد

منبع : لیزنا
جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان رامشیر با موضوع هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در برگزار شد.
جلسه شورای فرهنگ عمومی رامشیر خوزستان برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان، حیدر حیدری، رئیس اداره کتابخانه های عمومی رامشیر از برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی با حضور رئیس دادگستری، رئیس عقیدتی-سیاسی پدافند جنوب غربی، رئیس ناحیه مقاومت بسیج، جانشین فرماندهی نیروی انتظامی، معاونت فرمانداری، بخشدار مرکزی، رئیس بنیاد شهید در دفتر امام جمعه خبر داد.

حیدری با اعلام این خبر گفت: در راستای ترویج فرهنگ عمومی و گسترش کتابخوانی در شهرستان و همچنین به جهت بهره مندی از سیره پاک ائمه معصومین به ویژه امام رضا (ع)، جشنواره کتابخوانی رضوی در دستور کار قرار گرفت.

در این نشست، موسوی، رئیس عقیدتی سیاسی با اشاره به حدیث سلسله الذهب افزود: در آن دوران نقل روایات از منابع اصیل برای اهل حدیث اهمیت زیادی داشت از این جهت امام رضا(ع) را به عنوان یکی از علمای دین اکرام می کردند؛ همچنین در کتاب های معرفی شده در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی به خوبی به این دوران و نقل حدیث سلسله الذهب اشاره شده که می توان آنها را منبعی مناسب برای عموم جهت آشنایی با روایات و احادیث عصر امام رضا(ع) دانست.

در ادامه این نشست، سیلاوی، رئیس شبکه بهداشت نیز با بیان اینکه امام هشتم برای ایرانیان ولی نعمت است عنوان کرد: یکی از القاب امام هشتم «رضا» است  و علت آن این است که مورد رضای خداوند، پیامبر(ص) و ائمه(ع) بود و زندگی امام رضا(ع) گواه روشنی از پذیرش عالمانه قضا و قدر الهی و رضایت مندی بوده است. دلی که می خواهد به امام وصل شود باید مطهر باشد و یکی از مهمترین راه های پاک بودن صلوات است.

در ادامه ساعدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه اقدامات امام رضا (ع) درس هایی برای زندگی ما دارد گفت: با مطالعه این کتاب ها می توان دریافت علیرغم جو سیاسی- امنیتی همواره فرصت هایی برای یاری حق وجود دارد که نباید از دست داد و اگر حقیقت و حکمتی را می دانیم که مشتاقانی قدرشناس آن را طلب می کنند، آن را بیان کنیم.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: