کد خبر: 14763
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 04 ارديبهشت 1393 - 14:12

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

نمایشگاه کتاب

استاندار تهران از محل برگزاری نمایشگاه بازدید کرد

      سید حسن هاشمی، استاندار تهران، صبح امروز از مصلی تهران، محل برگزاری نمایشگاه کتاب بازدید کرد.
استاندار تهران از محل برگزاری نمایشگاه بازدید کرد

 

 

به گزارش لیزنا، سید حسن هاشمی، استاندار تهران روز پنج‌شنبه (4 اردیبهشت) در جمع هیاتی از مصلی امام خمینی (ره) محل برگزاری نمایشکاه کتاب تهران بازدید کرد.

در این بازدید وی از شبستان، سالن یاس، بخش ناشران آموزشی، ناشران دانشگاهی و ستاد اجرایی بیست و هفتیمن نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کرد و با بخش‌های مختلف نمایشگاه تهران آشنا شد. برزین ضرغامی، مدیرکل ارشاد استان تهران، محمد اله‌یاری معاون فرهنگی و اجرایی نمایشگاه، حسین صفری مدیر کمیته اجرایی و نیکنام حسین پور مدیر کمیته رفاهی نیز در این بازدید استاندار تهران را همراهی کردند.

 

استاندار تهران در این بازدید با تاکید بر ضرورت اختصاص مکان دائمی به نمایشگاه کتاب تهران گفت: باید هر چه زودتر مکان ثابتی به نمایشگاه کتاب تهران اختصاص داده شود تا هر ساله برای برپایی آن دچار مشکلات نشویم.

وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی استانداری تهران در سال جاری عنوان کرد: کمیسیون فرهنگی استان تهران را فعال کرده‌ایم که در جلسات پیوسته آن به موضوعات فرهنگی پرداخته می‌شود و با توجه به اینکه امسال سال اقتصاد و فرهنگ است امیدورایم که بتوانیم در این عرصه موفق باشیم.

 

هاشمی افزود: از نظر فرهنگی اهداف انقلاب اسلامی هنوز محقق نشده و نتوانسته‌ایم حد نیازی را که امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب انتظار دارند، برآورده کنیم. امیدورایم با حضور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر تشکل‌ها، حرکت واقعی در عرصه فرهنگ انجام دهیم و در فقط حد پوستر و شعار و اطلاعیه نباشیم.

 

استاندار تهران درباره محل برگزاری نمایشگاه کتاب تهران گفت: در بازدید امروز از نمایشگاه کتاب تهران متوجه شدم که ما در زمینه مکان نمایشگاه ضعف داریم. در پایتخت کشورهای توسعه یافته و پیشرفته جهان، مکان‌های اختصاصی برای برگزاری نمایشگاه وجود دارد که نمایشگاه‌های مختلف در آنجا برگزار می‌شود. متاسفانه در کشور ما با تلاش فراوان، مصلی تهران برای برپایی نمایشگاه آماده می‌شود. امیدواریم با همکاری وزارت راه و شهرسازی و دیگر دوستان مکان دائمی را برای برپایی نمایشگاه کتاب تهران پیدا کنیم.

 

وی با اشاره به گستردگی کار در برپایی نمایشگاه کتاب تهران گفت: از همه مدیران و دست اندرکاران تشکر می‌کنم که با این گستردگی کار و نامتجانس بودن فضا به آماده سازی مصلی امام خمینی (ره) پرداختند.

 

هاشمی افزود: یکی از مشکلات ما در سال‌های گذشته نبود امکانات رفاهی بود که امسال با پیگیری‌ها و هماهنگی‌های انجام شده با نهادها این وضعیت تغییر کرده است. امسال در مقایسه با سال گذشته تغییراتی انجام شده است و امیدورایم که مرکز نمایشگاه‌های فرهنگی در تعامل با وزارت فرهنگ و ارشاد و استانداری بتواند در این موضوع موفق باشد.

 

بر اساس اعلام ستاد اطلاع رسانی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، سید حسن هاشمی درباره زمان انتخاب محل دائمی برای نمایشگاه کتاب تهران گفت:  در حال حاضر چند گزینه مطرح است و از آنجا که آقای روحانی توجه و علاقه خاصی به فرهنگ دارند می‌توان مکان ثابتی را برای نمایشگاه در نظر گرفت و آن را مشخص کرد. در روز افتتاحیه نیز با آقای جنتی و آقا روحانی مطرح می‌کنم تا ایجاد زمینه‌ برای تشکیل آن ایجاد شود. هم اکنون در شرق تهران منطقه بسیار خوبی برای انتقال نمایشگاه تهران وجود دارد و باید تلاش شود تا مکان مناسبی انتخاب شود.

 

 

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: