کد خبر: 19848
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 17 ارديبهشت 1394 - 20:05

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

نمایشگاه کتاب

نمایشگاه کتاب ۲۸ از دید بازدید کنندگان/شماره دو

مهران دانشجوی رشته مدیریت:  باید سالن بزرگتری به  کتابهای دانشگاهی، اختصاص داده می شد.
نمایشگاه کتاب ۲۸ از دید بازدید کنندگان/شماره دو

 

 

به گزارش خبرنگار لیزنا، در دومین روز برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، جمعیت مراجعه کنندگان قابل مقایسه با روز قبل نبود و امروز، نمایشگاه پرشورتر و پویاتر از دیروز بود. ناشران امروز، مشتریان زیادی داشتند و شلوغی غرفه هایشان نشان دهنده این است که مخاطبان، امروز استقبال خوبی از نمایشگاه کتاب داشته  و کتابهای زیادی خریده اند.

 

 صبح روز پنجشنبه (17 اردیبهشت)  از میان انبوه مراجعه کنندگان به سراغ 3 دانش آموز دبیرستانی رفتیم که از دبیرستان نمونه دولتی کاشانی پور کرج، امروز برای خرید کتابهای درسی و کنکوری به نمایشگاه کتاب آمده اند.

 

سینا دانش آموز دبیرستان کاشانی پور کرج:  بهتر بود نمایشگاه کتاب در ابتدای سال تحصیلی برگزار می شد

 

سینا یکی از پسران دبیرستانی، در گفتگو با خبرنگار لیزنا گفت: من  برای خرید کتابهای درسی و کتابهای تست برای کنکور به نمایشگاه کتاب آمده ام. اگر بخواهم کتابهای درسی سال آینده را بخرم، چون نمی دانم که محتوای کتابها چقدر تغییر می کند بنابراین خرید آنها ریسک است. به نظر من اگر نمایشگاه کتاب در فصل پاییز  و در شروع سال تحصیلی برگزار می شد، بهتر بود.

 

وی افزود: با توجه به اینکه اینجا مرکز دید بسیاری از مردم است و می توانست بهتر باشد ولی خیلی نامنظم است. بخش کتابهای بین المللی خیلی خوب و منظم است اما بخش غرفه های درسی منظم نیست و غرفه ها را راحت نمی توان پیدا کرد و شلوغی بیش از حد سالنها نیز مشکل دیگری است که نیاز به توجه دارد.   

 

سینا اضافه کرد: با این حال، به نظر من، تخفیف کتابها خوب بود و توانستم کتابهای مورد نیازم را با قیمت مناسبی تهیه کنم.

 

محمد دانشجوی رشته فیتوشیمی: در نمایشگاه فضای استراحت برای مراجعان وجود ندارد

 

سپس به سراغ تعدادی دانشجو رفتیم که از دانشگاه شهید مدنی آذربایجان غربی، امسال برای اولین بار به نمایشگاه کتاب تهران آمده بودند. محمد که به قول دوستانش، سخنگوی گروه بود، در خصوص نحوه برگزاری نمایشگاه کتاب عنوان کرد: به نظر من فضای مناسب برای نشستن و استراحت در نمایشگاه وجود ندارد و   مراجعه کنندگان نمی توانند خستگی خود را به در کنند.

 

وی افزود: در زمینه تهیه کتابها نیز با توجه به اینکه ما دانشجویان رشته فیتوشیمی هستیم، در این نمایشگاه، موفق نشدیم کتابهایی که نیاز داشتیم را تهیه کنیم، به این خاطر که رشته ما رشته خاصی است و انتشاراتی که در نمایشگاه حضور دارند همه کتابهای موردنیاز ما را ارائه نکرده اند.

 

محمد ادامه داد: البته بعضی از ناشران در بخش کتابهای دانشگاهی نیز برخورد خوبی نداشتند و بداخلاق هستند. در صورتی که در دوران برگزاری نمایشگاه نباید رفتار ایشان اینطور باشد و خوش رویی و برخورد شایسته با مراجعان، ضروری است.

 

او اضافه کرد: مسئله دیگر، مربوط به تخفیف کتابهاست که هر ناشر بر طیق سلیقه خود آن را وضع می کند، برخی از غرفه ها  تخفیف خیلی کمی برای کتابها قائل می شوند و برخی دیگر تخفیف بیشتر که به نظرمن این صحیح نیست و باید سقف مشخصی برای تخفیف ها وجود داشته باشد.

 

مهران دانشجوی رشته مدیریت:  باید سالن بزرگتری به  کتابهای دانشگاهی، اختصاص داده می شد

 

بعد از آن  با سه دانشجوی خسته از پیاده روی فراوان در سالنهای نمایشگاه  که گوشه ای از حیاط مصلی ایستاده و مشغول گفتگو بودند، صحبت کردیم. آنها دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس در رشته مدیریت بودند. از میان آنها، مهران از پاسخگویی به سوالات خبرنگار ما استقبال کرد و درباره برگزاری نمایشگاه عنوان کرد:  به نظر من بهتر بود سالن بزرگ تری برای کتابهای دانشگاهی در نظر گرفته می شد، چرا که در نمایشگاه کتاب، دانشجویان زیادی حضور دارند که برای تهیه کتابهای دانشگاهی مراجعه کرده اند بنابراین سالن بزرگ تری برای ارائه کتابهای دانشگاهی نیاز است.

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در رابطه با زمان و مکان برگزاری نمایشگاه گفت: زمان و مکان فعلی نمایشگاه با توجه به اینکه سالهاست در ذهن مردم جا افتاده، نیازی به تغییر ندارد.

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: