کد خبر: 19911
تاریخ انتشار: سه شنبه, 22 ارديبهشت 1394 - 16:19

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

نمایشگاه کتاب

دعوت سفیر سنگال از ایران برای شرکت در نمایشگاه کتاب این کشور

    سفیر سنگال در ایران با ابراز شگفتی از استقبال ایرانیان از نمایشگاه کتاب تهران گفت: در سنگال یک نمایشگاه بین‌المللی در سال برگزار می‌شود که از ایران برای حضور در آن دعوت می‌کنم.
دعوت سفیر سنگال از ایران برای شرکت در نمایشگاه کتاب این کشور

 

به گزارش لیزنا، بابا کاربا، درباره وضعیت نشر در سنگال گفت: در کشور سنگال تمام مالیات‌ها برای چاپ کتاب حذف شده‌اند و سازمان‌های مردم‌نهادی داریم که در زمینه تولید و چاپ کتاب فعالیت می‌کنند.

 

وی کشور سنگال را صاحب فرهنگ و ادبیاتی غنی معرفی کرد و افزود:  بزرگترین کتابخانه قاره آفریقا در کشور سنگال واقع است. در سنگال هر اندیشه‌ای امکان انتشار دارد و ما اعتقادی به سانسور نداریم و نگران آزادی اندیشه‌ها نیستیم.

 

بابا کاربا درباره آثاری که در سنگال به فارسی ترجمه شده‌اند، گفت: نخستین موج دانش‌آموختگان سنگالی که از ایران فارغ‌التحصیل شدند در این امر همت گماشتند. معتقدم که آثار بسیاری برای دو کشور به صورت متقابل ترجمه‌پذیرند که در این زمینه کم کار شده است.

 

وی در حوزه ادبیات، کتاب «مریم انباء» را برای ترجمه به فارسی پیشنهاد کرد و گفت: این کتاب اطلاعات بسیاری درباره فرهنگ مردم سنگال در بر دارد. همچنین کتاب‌های مذهبی درباره عالمان دینی سنگالی وجود دارد که می‌تواند برای مردم ایران جالب توجه باشد.

 

وی از علاقه‌مندی مردم ایران به کتابخوانی ابراز شگفتی کرد و گفت: نمایشگاه بزرگ کتاب در سنگال برگزار می شود که بیشتر حاضران در آن از کشورهای آفریقایی است. از ایران برای حضور در آن دعوت می‌کنم تا در آن‌جا آثار و کشور  خود را معرفی کنند.

 

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از 16 تا 26 اردیبهشت در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می شود.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: