کد خبر: 23904
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 15 ارديبهشت 1395 - 16:18

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

نمایشگاه کتاب

حضور آیت الله جوادی آملی در نمایشگاه/ رونمایی از کتاب تاریخ روسیه

بازدید آیت الله جوادی آملی از نمایشگاه، مراسم رونمایی از کتاب تاریخ روسیه، صدور 82 ویزا برای ناشران خارجی و راه اندازی شبکه برق اضطرای از خبرهای اعلام شده توسط مسئولان نمایشگاه کتاب در تاریخ 15 اردیبهشت 1395 است.
حضور آیت الله جوادی آملی در نمایشگاه/ رونمایی از کتاب تاریخ روسیه

 

بازدید آیت ‌الله جوادی آملی از نمایشگاه کتاب

به گزارش لیزنا، آیت الله عبدالله جوادی آملی فقیه، اندیشمند و مدرس حوزه علمیه قم از بیست و نهمین نمایشگاه بین‌ المللی کتاب تهران بازدید کرد.آیت‌ الله جوادی آملی از مراجع تقلید شیعه است که علاوه بر تحصیل قرآن کتاب ‌های متعدد و ارزشمند دینی و قرآنی را تالیف کرده است.

 

وی پیش از ظهر امروز (15 اردیبهشت 95) با حضور در نمایشگاه بین ‌المللی کتاب تهران از بخش‌ های مختلف نمایشگاه بازید کرد، در  بازدید آیت ‌الله جوادی آملی، سید عباس صالحی ریاست نمایشگاه بین‌ المللی کتاب تهران و دیگر مسئولان نمایشگاه وی را همراهی کردند. در پایان هم، حاضران در نمایشگاه کتاب نماز ظهر و عصر را به امامت آیت ‌الله جوادی آملی اقامه کردند.   

 

مراسم رونمایی از نخستین کتاب تاریخ روسیه با ترجمه مستقیم از روسی به فارسی

ترجمه کتاب «تاریخ کامل روسیه» ساعت 16 تا 17:30روز چهارشنبه ( 15 اردیبهشت ماه) در سرای ملل بیست و نهمین نمایشگاه بین ‌المللی کتاب تهران، رونمایی می‌‌شود.کتاب تاریخ کامل روسیه که  مولفان آن استادان دانشکده تاریخ دانشگاه دولتی سنت پترزبورگ روسیه هستند و با همت گودرز رشتیانی و ناهید عبدالتاجدینی ترجمه شده است، امروز با حضور مترجم و جمعی از پژوهشگران این کتاب در سرای ملل رونمایی می‌‌شود.

 

در این مراسم جهانگیر کرمی، دانشیار روابط بین الملل محسن جعفری مذهب، عضو هیئت علمی سازمان اسناد و گودرز رشتیانی، پژوهشگر و مدرس دانشکده مطالعات جهان به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

 

این اثر تاریخ کشور روسیه را از تاسیس آن و تشکیل نخستین دولت سیاسی در قرن نهم تا زمان معاصر  با قلمی رسا به نگارش درآورده است و اولین کتاب کامل از تاریخ روسیه است که از زبان روسی مستقیما به زبان فارسی برگردانده شده است. این کتاب 900 صفحه ای توسط انتشارات نگارستان اندیشه به بازار نشر آمده است.

 

مراسم رونمایی این اثر ساعت 16 تا 17:30 در بخش سرای ملل بیست و نهمین  نمایشگاه بین المللی کتاب واقع در مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبروی حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار می‌‌شود.

 

صدور 82 ویزای ناشران بین ‌الملل در نمایشگاه کتاب

مدیر کل اداره مجامع، تشکل و فعالیت ‌های فرهنگی از صدور 82 ویزای ناشران بین‌ الملل بیست و نهمین نمایشگاه بین‌ المللی کتاب تهران خبر داد و گفت:  امکان  درخواست ویزا از سوی  ناشران دیگر کشور‌ها همچنان وجود دارد.

 

علی فریدونی با بیان این مطلب افزود: امسال در نمایشگاه بین ‌المللی کتاب تهران 88 درخواست صدور ویزا داشتیم که از این تعداد درخواست 82 ویزا صادر شده است.  

 

وی در ادامه با اشاره ارزیابی سالن ‌های نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب گفت: سالن‌ های نمایشگاه کتاب تهران از جمله نشر کتاب ‌های لاتین و عربی در روز‌های برگزاری نمایشگاه کتاب به منظور مطابقت با آئین ‌نامه، ارزیابی محتوایی می ‌شود.

 

مدیر کل اداره مجامع، تشکل و فعالیت ‌های فرهنگی افزود: البته علاوه بر ارزیابی عناوین در روز‌های برگزاری نمایشگاه، قبل از برگزاری نمایشگاه کتاب هم این آثار در گمرک بررسی شده است.

 

راه‌ اندازی شبکه برق اضطراری در نمایشگاه کتاب

قائم مقام و معاون اجرایی بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با بیان اینکه جهت جلوگیری از مشکل برق در شهر آفتاب، شبکه برق اضطراری راه اندازی شد، گفت: نمایشگاه کتاب امسال بدون مشکل جدی درحال برگزاری است.

 

امیر مسعود شهرام نیا با بیان اینکه شهر آفتاب با سرعت زیادی برای نمایشگاه کتاب آماده شد، افزود: موارد زیرساختی و شبکه های پرتال نمایشگاه شهر آفتاب به پایان رسیده و سالن ها کامل شده است.

 

وی در ادامه با اشاره به ناشران غرفه دار در نمایشگاه کتاب گفت: در صورت مشاهده هرگونه غرفه خالی در سالن‌ ها غرفه مورد نظر به ناشرانی که در نوبت دریافت غرفه قرار دارند، تحویل می ‌شود.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: