کد خبر: 4815
تاریخ انتشار: سه شنبه, 06 ارديبهشت 1390 - 21:39

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

نمایشگاه کتاب

حضور 3952 ناشر در نمایشگاه / آغاز تحویل غرفه ها

وزیر ارشاد از حضور 2338 ناشر داخلی و 1614 ناشر خارجی در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد و گفت: ناشران می‌توانند از امروز (6 اردیبهشت) غرفه‌هایشان را تحویل بگیرند.

 

به گزارش لیزنا به نقل از مهر ، نشست خبری بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران صبح امروز با حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن اجتماعات معاونت سینمایی  این وزارتخانه برگزار شد.

در ابتدای این نشست که با حدود 40 دقیقه تاخیر و البته بدون حضور چند تن از مدیران کمیته‌های مختلف نمایشگاه کتاب برگزار شد، وزیر ارشاد این رویداد را فرصتی مغتنم برای آشنایی دوستداران کتاب با تازه‌های نشر دانست.

به دلیل کمبود فضا نمایشگاه باید به کیفیت بیشتر از کمیت آن توجه کنیم

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه در فضایی بالغ بر 120 هزار متر مربع در عین حال آن را ناکافی دانست و گفت: به همین خاطر ما باید بیشتر بر روی کیفیت کار تاکید  کنیم؛ از جمله این کارها فضایی است که به عرضه کتابهای برگزیده جوایزی مانند کتاب سال، کتاب فصل، جایزه پروین اعتصامی و جایزه جلال آل احمد اختصاص یافته است.

حسینی همچنین از عرضه آثار ناشرانی که کتابهایشان در سال 89  بیش از دو بار چاپ شده‌اند در فضایی جداگانه در نمایشگاه خبر داد.

وزیر ارشاد تعداد ناشران داخلی حاضر در نمایشگاه امسال را 2338 ناشر عنوان کرد و گفت: این ناشران 208 هزار عنوان کتاب به بخش داخلی عرضه می‌کنند. این بخش شامل بخش ناشران عمومی، ناشران کودک، ناشران آموزشی و ناشران دانشگاهی است.

حسینی اضافه کرد: در بخش بین‌الملل هم 196 هزار و 200 عنوان کتاب از 1614 ناشر خارجی که از 67 کشور حضور یافته‌اند عرضه خواهد شد. ناشران 37 کشور به صورت مستقل شرکت کرده‌اند و در 30 مورد هم  به نمایندگی از ناشران دیگر حضور یافتند.

وی که هفته گذشته در سفری کاری به مصر رفته بود از حضور فعال و گسترده ناشران این کشور در نمایشگاه کتاب تهران خبر دادو ابراز امیدواری کرد:‌تحولات منطقه باعث گسترش روابط ایران با کشورهای منطقه شود.

به گفته حسینی 500 میهمان نیز از کشورهای مختلف در نمایشگاه امسال که شعارش "ارتقاء معرفت دینی و بصیرت فرهنگی در سال جهاد اقتصادی" است حضور دارند.

ناشران از امروز غرفه‌هایشان را تحویل بگیرند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به آماده بودن فضای نمایشگاه گفت: ناشران از امروز (6 اردیبهشت) می‌تواند غرفه‌هایشان را در اختیار بگیرند و باید از روز 12 اردیبهشت- دو روز مانده به آغاز بازدید عموم- آماده باشند.

وی همچنین هشدار داد: اگر برخی از غرفه‌ها آماده نباشد ما لیست بلند بالایی داریم که می‌توانیم ناشران دیگری را جایگزین کنیم. آنها یا باید انصراف بدهند یا در نمایشگاه حضور فعال داشته باشند.

حسینی  همچنین  از ناشران حاضر در نمایشگاه امسال خواست صرفاً به فروش کتاب اکتفا نکنند و در فضایی فرهنگی پاسخگوی مراجعه کنندگان باشند.

اختصاص 2 میلیارد تومان یارانه خرید کتاب برای دانشجویان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از اختصاص یارانه‌ای به مبلغ دو میلیارد تومان برای حدود 100 هزار دانشجوی سراسر کشور جهت خرید کتاب در نمایشگاه امسال خبر داد و ابراز امیدواری کرد صف‌های طولانی سال گذشته دانشجویان برای دریافت این بن کارت‌ها تجدید نشود.

حسینی همچنین با اشاره به برنامه‌های بخش جنبی نمایشگاه از برگزاری روزانه 4 نشست در سرای اهل قلم شامل: سرای اصلی، بخش کارنامه نشر و بخش کودک خبر داد.

وی به در پیش بودن ایام فاطمیه اشاره کرد و گفت: امسال در یکی از فضاهای نمایشگاه کتاب‌هایی متناسب با این ایام با تخفیف  50 درصدی عرضه می‌شود.

به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد و اسلامی در برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران وزارتخانه‌های اطلاعات، نیرو، کشور، مسکن و شهرسازی، اقتصاد و امور دارای و نیز نهادهایی مانند شورای شهر و راهنمایی و رانندگی مشارکت دارند.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: