کد خبر: 4849
تاریخ انتشار: شنبه, 10 ارديبهشت 1390 - 19:27

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

نمایشگاه کتاب

اجرای ده‌ها برنامه فرهنگی در نمایشگاه کتاب 24

رییس بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از اجرای ده‌ها برنامه فرهنگی در نمایشگاه امسال خبر داد.

به گزارش لیزنا به نقل از ستاد اطلاع رسانی  بیست وچهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران،  بهمن دری با اشاره به شعار نمایشگاه کتاب با عنوان "ارتقای معرفت دینی وبصیرت فرهنگی" از ضرورت ارتقای معرفت دینی در جامعه سخن گفت و عنوان کرد: ارائه بیست عنوان قرآن چاپ جدید با ترجمه‌های آیت الله مکارم شیرازی، الهی قمشه‌ای، انصاریان، فولادوند، بهرام‌پور، امامی و عرضه بیش از 300 اثر پژوهشی و تالیفی درباره امام زمان (عج) و انتشار ده‌ها عنوان کتاب درباره قرآن و رونمایی از چند جلد کتاب قرآنی از جمله کتاب همراه قرآن از ویژگیهای نمایشگاه بیست‌و چهارم است.

وی عرضه ده‌ها کتاب درباره قرآن، حدیث و تاریخ اسلام، انتشار 200 عنوان کتاب عاشورایی و چند کتاب دیگر دراین زمینه، عرضه جلد پانزدهم دانشنامه جهان اسلام و برگزاری مسابقه کتابخوانی زندگانی حضرت فاطمه زهرا(س) را در همین راستا اعلام کرد.

رئیس بیست وچهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در زمینه ارتقای بصیرت فرهنگی جامعه نیز از انتشار عکسهای منتشر نشده از وقایع انقلاب اسلامی در سال 1357 در مجموعه 4 جلدی، انتشار یکصد و بیست عنوان کتاب درباره جنگ نرم و وقایع فتنه سال 88 وارائه چهار جلد از فهرستهای نسخ خطی رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه امسال خبر داد.

وی از ارائه برنامه‌ها و عرضه کتابهایی در حوزه دفاع مقدس برای ارتقای بصیرت فرهنگی جامعه سخن گفت و افزود: انتشار و عرضه هفت هزار عنوان کتاب دفاع مقدس و تجدید چاپ بیش از پانصد داستان درباره هشت سال مقاومت، عرضه کتابهایی با موضوع ایثار و شهادت، عرضه خاطرات فرماندهان پاسدار و ارتش از جنگ و آزادی خرمشهر، انتشار چهار هزار و پانصد عنوان کتاب توسط سپاه و بسیج و رونمایی از بیست کتاب توسط انتشارات ارتش جمهوری اسلامی ایران از این جمله است.

دری انتشار یکصد اثر پژوهش فرهنگی توسط پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات درباره کتاب‌شناسی رسانه و مباحث هنری و فرهنگی، ارائه سیرهای مطالعاتی در کشور، رونمایی از نمایه خلیج فارس، جهاد اقتصادی و انرژی هسته‌ای وبزرگداشت عبدالکریم فخراوی ناشر بحرینی را از دیگر برنامه‌های نمایشگاه بیست وچهارم کتاب تهران عنوان کرد.

مناظره، اجلاسیه نظریه‌پردازی، کارگاه آموزشی و چاپ کتاب توسط هیئت حمایت از کرسیهای نظریه‌پردازی، عرضه کتابهای امام موسی صدرو عرضه تاریخ و موسیقی افغانستان در قالب دو کتاب از دیگر برنامه‌هایی است که به گفته دری در نمایشگاه امسال توسط ناشران صورت می‌گیرد.

دری گفت: در نمایشگاه امسال همچنین برنامه‌هایی چون آموزش مرمت نسخ خطی، ارائه مجموعه 37 جلدی کتاب ایران به زبان انگلیسی و پخش زنده رادیو اینترنتی ایران صدا به اجرا در می‌آید.

بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران 14 تا 24 اردیبهشت ماه در مصلای بزرگ حضرت امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: