کد خبر: 23793
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 09 ارديبهشت 1395 - 10:56

داخلی

»

مطالب فناوری

»

اینترنت

یوتیوب فکر شما را می خواند

یوتیوب سیستم پیشنهادی جدیدی که مبتنی بر فناوری شبکه عصبی و مشابه با موتور جستجوی گوگل است را پیشنهاد داد.
یوتیوب فکر شما را می خواند

 

به گزارش لیزنا، بزرگترین سایت ویدئوی دنیا روز سه شنبه موتور یادگیری ماشینی خود را از روی حافظه ی نرم افزارهای موبایلی اندورید و آی. اُ. اس جمع کرد و اجازه داد که این سایت پیشنهادهای بهتری به بینندگان ارائه دهد. این سیستم پیشنهادی مبتنی بر فناوری شبکه عصبی است – درست شبیه همان سیستمی که گوگل برای نتایج جستجوی خود استفاده می کند- این فناوری به یوتیوب کمک می کند تا الگوها را بیابد و چیزهای بیشتری در مورد آنچه که بینندگان می خواهند ببینند، فراگیرد.

 

جانا رایت (Johanna Wright)، سخنگوی مدیریت محصولات یوتیوب گفت: هدف ما ارائه یک موتور پیشنهادی شخصی است که نشان دهد یوتیوب واقعا می فهمد که کاربران چه می خواهند. ما می توانیم این کار را انجام دهیم، چرا که گوگل یکی از بهترین ماشین یادگیری در دنیاست.

 

یکی از بزرگترین تغییراتی که در سیستم پیشنهادی جدید یوتیوب اتفاق می افتد، ویژگی "freshness" است که این امکان در موتور پیشنهادی به شما اجازه می دهد تا ویدئوهایی که کمتر از یک ساعت قبل بارگذاری شده اند را بیابید. ویژگی دیگری که در این نسخه پیشنهادی اتفاق افتاده است این است که می توان ویدئوها را از کانال های بینندگان مشترک بارگذاری کرد.

 

شایان ذکر است، انجام چنین کاری یک شاهکار است، چرا که در یک دقیقه چیزی حدود 400 ساعت ویدئو در سایت یوتیوب بارگذاری می شود و یوتیوب روزانه نزدیک به صد میلیون ویدئوی مختلف را به کاربرانش پیشنهاد می دهد.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: