کد خبر: 10852
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 30 آذر 1391 - 14:52

داخلی

»

نیش و نوش

»

طنز مکتوب

اصحابنا و وجین

 

 

لیزنا، عقربک ساعت آرا: جناب آقای دکتر ما مجبوریم وجین کنیم. اصلا جا نداریم، باید بخشی از قفسه ها رو خالی کنیم که بتونیم کتابای جدید رو بگذاریم.

اصحابنا فرمایند: خوب قفسه بگذارید.

عرض می کنم: جا نداریم که قفسه اضافه کنیم

می فرمایند: یه تعداد از میزای مطالعه را ببرید بذارید تو بوفه بچه ها کتاب بگیرند و بروند اونجا بنشینند.

عرض می کنم: استاد بزرگ،  ما تا حد امکان در سالهای گذشته میزها را فشرده کرده ایم و از همه سوراخ و سنبه ها استفاده کرده ایم ولی از همه مهمتر کتابی که ظرف پنج تا شش سال پشت سر هم حتی یک بار هم امانت نرفته در شرایط الآن چرا در مجموعه اصلی  نگه داریم.

می فرمایند: از کجا می گوئید.

عرض می کنم: ما هر سال از رایانه مان آمار کتابهای امانت نرفته سه ساله را می گیریم و کتابها را منتقل می کنیم به اتاق پشتی کتابخانه و روی رکوردهاشون علامت وجین می زنیم که اگر بچه ها تقاضا کردند از انبار می آوریم.

هر سال هم یک بار کتابهای انبار را آمار می گیریم و کتابهایی که 6 سال امانت نرفته اند می بریم به زیر زمین دانشکده و مرتب می گذاریم اونجا. الآن اونجا را هم که قفسه ریلی و فشرده گذاشته بودیم پر پر شده و اصلا جا نداریم. اجازه بدهید که اینها را خارج کنیم چون اصلا جا نداریم و این هم تازه از دولت سر منابع الکترونیکی بوده که همین قدر هم مقاومت کرده ایم. یادتان باشد اینجا دانشکده کامپیوتر است. نیم عمر اطلاعات در این رشته در سال اول نزدیک 50% و در سال چهارم نزدیک 90% است. تازه من از این نیم عمر هم حرف نمی زنم . من از 6 سال امانت نرفتن صحبت می کنم یعنی تقریبا بعد از فوت اطلاعات آنها.

اصحابنا  سری می جنبانند و می فرمایند حالا می گوئید من چکار کنم.

عرض می کنم: اجازه بدهید کتابهای زیر زمین را صورتشان را منتشر کنیم و در جریان مبادله و اهدا بگذاریم این خیلی بهتر است از اینکه اینها در انبار خوراک موش و سوسک و باکتریهای ریز و درشت بشوند.

تا کنون اصحابنا را این قدر گرفته و ناراحت ندیده ام. پس از مدتی سرشان را بلند می کنند. نفس عمیقی می کشند و می فرمایند یعنی ما که مهندسی هستیم و تو دانشگاه از همه سریم باید تعداد کتابای کتابخونه مان از این کتابخانه هنرهائیهای گیج و منگول کمتر بشه؟ بعدا که آمار بخوان که آبرومان می رود. تو شورای دانشگاه اگه حرف بشه که دیگه صحبت آبرو نیست باید از خجالت همونجا برم زیر میز و درنیام. می فهمی؟

برچسب ها :
یاشار
|
Iran
|
1391/10/09 - 17:39
0
0
خنک بود.
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: