کد خبر: 19237
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 27 اسفند 1393 - 09:48

داخلی

»

نیش و نوش

»

طنز مکتوب

فیپای مختصر جامعه را مختل کرده است

فیپای مختصر جامعه را مختل کرده است

لیزنا، کتابدارزاده: پیرو اخبار درج شده در رابطه با ارائه فیپای مختصر، برخی از خبرگزاری ها خبرهایی در رابطه با مزایا بیخشید معایب این طرح  داشتند و مصاحبه هایی با افراد کاربلد در این حوزه انجام دادند، کتابدارزاده هم برای اینکه بتواند کمکی به جامعه بکند و معایب این طرح را به جامعه بشناساند مصاحبه هایی با برخی از بزرگان فیپا شناس انجام داده است که در ادامه می خوانید، با توجه به زیاد بودن مصاحبه ها ما چند خط از هر مصاحبه را منتشر کردیم که خواندنش حوصله شما را سر نبرد.

 

 

مصاحبه با رئیس اداره مبارزه با ترافیک:

 بنده با این طرح مخالفم، این طرح باعث شده ترافیک شهر دو برابر شود. از روزی که اجرای این طرح اعلام شده ملت به مراکز خرید هجوم اووردن، اصلا طوری شده که آدم فکر می کنه شبه عیده، به نظرم باید سریعتر این طرح را با طرح فیپای کامل جایگزین کنن. اصلا طرح خوبی نیست. ضمنا کسی که طرح می خواهد باید بیاید یا پیش ما یا شهرداری. وقتی سرخود اینکار را می کنند اینطوری می شود، همه یه طرح مختصر می گیرند میریزند تو خیابون.

 

 

مصاحبه با رئیس اداره مذاکره:

 ما غافل گیر شدیم، چند ساله که داریم مذاکره می کنیم، الان یکهویی اعلام می کنن فیپا مختصر شده. واقعا نمی دونیم چطور می تونیم این همه مذاکره را با این فیپای مختصر مکتوب کنیم. این حرکت کتابخونه ملی حرکتی ناشیانه و احساسی بود. من خواهش می کنم از تصمیم گیران که به این هسته انرژی رحم کنن و نزارن فیپای مختصر بی هستمون کنه.

 

 

مصاحبه با رئیس اداره زلزله داری:

 آقا ما از روزی که این خبر رو شنیدیم لرزه ای به قدرت 9 ریشتر به تنمون افتاده، الان سه روزه بنده آهنگ بندری گذاشتم یه دم دارم بندری می زنم، فقط اشتباه نشه ها ساندویچ بندری. یکی نیست به این دوستان درکتابخونه ملی بگه آخه ما چطور می تونیم با این فیپای مختصر زلزله داری کنیم. در حال حاضر تمامی دستگاه ها زلزله دار ما از کار افتاده و بعلت ناکارآمدی این فیپای مختصر نمی توانیم کاری انجام دهیم.

 

 

 مصاحبه با رئیس اداره مبارزه با آموزش:

  شاید خیلی ها ندانند که فیپا چیست. برای اینکه روشن شود که من چه میزان با این مبحث آشنا هستم، باید بگویم فیپا خیلی خوب است و کاربردهای بسیاری دارد. این کار کتابخونه ملی نشان از بی تجربگی و عدم استفاده از کارشناسان زبده مانند بنده می باشد. فقط امیدوارم که نگذارند دیر بشود و زودتر فیپای کامل را به ما برگردانند.

 

 

مصاحبه با رئیس اداره  باغ شناسان:

فقط می تونم بگم به حق مردم خیانت کردید. توی تاریخ باید نوشت که چطور باعث شدید تمام باغهای ما تبدیل به آپارتمان شدند. آخر یکی نیست جلوی این کارها را بگیرد. از روزی که فیپا مختصر شده اجازه ساخت و ساز در باغها در کوتاه ترین زمان داده می شود. واقعا متاسفم.

 

 

مصاحبه با رئیس اداره حمایت از مرغ:

 تمام مرغها اعتصاب کرده اند. قیمت مرغ را ببینید چطور بالا رفته. تاریخ گرانی مرغ با این فیپای مختصر را ببینید. همش زیر سر این کتابخونه ملی است. تا این فیپا درست نشود ما نمی توانیم قیمت مرغ را کاهش دهیم.

 

 

مصاحبه با رئیس اداره آتش سوزی:

 امسال در چهارشنبه آخر سال بعلت نداشتن فیپای کامل، 93 درصد افزایش حوادث آتش سوزی داشتیم. اگر فیپای مختصر نبود به این سادگی نمی توانستند مواد منفجره درست کنند. کتابخونه ملی باید جوابگو باشد.

 

 

مصاحبه با رئیس اداره تامین کار:

  در یک هفته گذشته آمار بیکاری از مرز 99 درصد گذشت. کسی دیگر تمایل به کار کردن ندارد. فیپای مختصر جامعه را تنبل کرده و در حال حاضر ما بیش از 90 میلیون نفر بیکار داریم.

 

 

 و آخرین مصاحبه با دکتر نهاد نهادزاده، معاون مشاور سابق مدیر کل:

  امیدوارم فیپای مختصر راهی باشد برای ورود مجدد بنده به نهاد. دلم برای نهاد تنگ شده چشات چه بی رنگ شده. ببخشید احساساتی شدم. واقعیت امر فیپا بحث جدی دارد. اگر ما فیپا را مختصر کنیم، خیلی فیپا مختصر می شود. اما اگر فیپا تکمیل باشد خیلی بهتر است. فیپا متشکل است است از فیل + پا، حالا در نظر بگیرید یک فیل را بخواهیم مختصر کنیم. هر کجایش را بزنیم ناقص می شود. اصلا من موندم این اداره حفاظت از زیست محیط چطور اجازه داده فیل + پا رو مختصر کنن. تا وضع از این بدتر نشده زودتر مسئولین چاره ای بیندیشن. قطعا اگر من هم برگردم نهاد خیلی کمک می کنم. تمام فامیل را به کارمیگیرم تا این فیل بیچاره مختصر نشه.

 

 

برچسب ها :
سمانه کریمی
|
iran
|
1394/03/26 - 11:26
0
10
فیپا به عنوان کمک کننده به فهرست نویسان در کلیه کتابخانه ها، اعم از دانشگاهی، عمومی، آموزشگاهی و تخصصی است.
و منحصر به کتابخانه های عمومی نیست.
هر چند در این خدت از کتابخانه ملی متاسفانه مشکلاتی قبلا بوده است؛ از جمله اشتباهات علمی و تایپی در ورود شناسه های فهرست ها، اشتباه در شماره های رده بندی. اما واقعا فیپای مختصر، مشکل بر روی مشکل ایجاد می نماید.
امیدوارم همه ما کتابداران و فعالین عرصه اطلاعات و دانش شناسی در هر جا که مشغول به کار هستیم دغدغه هایمان انجام کارمان به بهترین و شایسته ترین صورت ممکن باشد.
برای همه لیزنا خوانان و فعالان علم و دانایی بهترین ها را آرزومندم.
شاد باشید و پیشاپیش رمضانتان مبارک.
كتابدار
|
Iran
|
1394/02/21 - 16:54
0
5
چرا بخش طنز و كاريكاتور آپديت نميشه؟
پاسخ ها
سمنگل
| Iran |
1394/02/28 - 08:58
....نیازی رفته گل بچینه...ببخشید گل بکشه!!!!!
كتابدار
|
Iran
|
1393/12/27 - 14:15
1
7
عالي بود
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: