کد خبر: 14601
تاریخ انتشار: دوشنبه, 25 فروردين 1393 - 11:23

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

آخرین اخبار

«دانشنامه اساطیری جانوران» منتشر شد

کتاب پارسه از سری‌ کتاب‌های تاریخی خود آثار جدیدی را منتشر کرده که در حوزه تاریخ و اساطیر پژوهش‌های تازه‌ای هستند.
«دانشنامه اساطیری جانوران» منتشر شد

 

به گزارش لیزنا، «دانشنامه اساطیری جانوران» و اصطلاحات وابسته، نوشته خسرو قلی‌زاده، «تاریخ ایران در عصر صفوی» نوشته زهرا صادقی، «انقلاب مشروطه ایران» نوشته پروفسور ونسا مارتین با ترجمه محمدابراهیم فتاحی، و «تاریخ مردم ایران در دوره قاجار» نوشته دکتر رضا دهقانی، از جمله کتاب‌هایی هستند که این ناشر منتشر کرده است.

 

کتاب «دانشنامه اساطیری جانواران» یکی از نخستین کتاب‌هایی است که در این حوزه به زبان فارسی منتشر شده است. به گفته نویسنده این کتاب، تاکنون دانشمندان غربی، بیشتر به موضوع جانوران در اساطیر و باورها و افسانه‌های خود توجه کرده‌اند، اما این آثار برای بررسی نقش جانوران در اساطیر ایرانی چندان سودمند نیستند. این کتاب با تمرکز بر حیوانات اساطیری ایران تحقیقی جامع در این زمینه انجام داده است.

 

خسرو قلی‌زاده نویسنده این کتاب، پیش از این نیز آثار متعددی در حوزه اساطیر داشته است. «مقدمه‌ای بر دین ایران باستان»، «فرهنگ اساطیر ایرانی» و مقالاتی در زمینه اسطوره‌شناسی، سکه‌شناسی و زبان‌شناسی ایرانی از آن جمله‌اند.

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: