کد خبر: 14608
تاریخ انتشار: دوشنبه, 25 فروردين 1393 - 14:33

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

آخرین اخبار

جشنواره نقاشی با موضوع مهربانی با طبیعت برگزار می شود

      نخستین جشنواره نقاشی با موضوع مهربانی با طبیعت «یوزپلنگ ایرانی، نقاشی خدا» برگزار می‌شود.
جشنواره نقاشی با موضوع مهربانی با طبیعت برگزار می شود

 

به گزارش لیزنا، این رویداد هنری به همت فرهنگسرای ابن سینا، شهرداری و آموزش و پرورش منطقه ۲، و برخی تشکل‌های غیر دولتی از ۲۵فروردین جاری درسطح مدارس ابتدائی تهران برگزار می‌شود.

 

در راستای تنویر افکار عمومی درباره یوزپلنگ ایرانی و ارتقای آشنایی عموم با این گونه، و نیز ضرورت حفاظت از آن‌ها، که به رغم تلاشهای حفاظتی انجام شده، به دلیل شکار بی‌رویه توسط انسان در ایران در دهه حاضر این حیوان را در پرمخاطره آمیز‌ترین دوران خود از لحاظ جمعیت قرار داده است، با همت شهرداری و آموزش و پرورش منطقه دو ونیز فرهنگسرای ابن سینا، انجمن یوزپلنگ ایرانی، پرو ژه حفاظت از یوز پلنگ آسیایی، صندوق حفاظت از یوز پلنگ ccf و برخی دیگر از تشکل‌های غیر دولتی، نخستین جشنواره نقاشی مهربانی با طبیعت «یوزپلنگ ایرانی، نقاشی خدا» در سطح مدارس تهران از دوشنبه ۲۵ فروردین ماه آغاز و تا آخر اردیبهشت ماه ادامه خواهد یافت.

 

یوزپلنگ آسیایی که امروزه با جمعیتی کمتر از ۷۰ عدد، در آخرین سنگرگاه با نام یوزپلنگ ایرانی شناخته می‌شود، یکی از نادر‌ترین گونه‌های جانوری دنیا به شمار می‌رود. وحفاظت از این گربه سان نادر در کشور نیازمند آموزش و اطلاع رسانی به تمامی اقشار جامعه علی الخصوص کودکان و نوجوانان است و از این رو این جشنواره نقاشی در سطح پایه‌های چهارم تا ششم ابتدائی مدارس انجام می‌شود.

 

دعوت از محیط‌بانان یوز پلنگ ایرانی، و نیز حضوربرخی چهره‌های فرهنگی هنری و ورزشی، بر پایی نمایشگاهی از آثار منتخب، و اهداء جایزه و تقدیرنامه به نفرات برگزیده از برنامه‌های تدارک دیده شده مراسم اختتامیه این جشنواره که در هفته اول خرداد ماه برگزار خواهد شد،می‌باشد.

 

مدارس علاقه‌مند به شرکت در این جشنواره می‌توانند به دبیر خانه آن، نگارخانه فرهنگسرای ابن سینا واقع در شهرک قدس فاز یک خیابان ایران زمین شمالی مراجعه و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸-۸۸۳۶۶۳۶۶ تماس بگیرند.

 

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: