کد خبر: 16052
تاریخ انتشار: یکشنبه, 29 تیر 1393 - 12:36

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

آخرین اخبار

ارائه خدمات نوين كتابخانه ای به نوسوادان استان گيلان

      سرپرست اداره كل كتابخانه هاي عمومي استان گيلان از ارائه خدمات نوين كتابخانه اي به نوسوادان و مربيان سواد آموزي در كتابخانه هاي عمومي سراسر استان گيلان خبر داد.
ارائه خدمات نوين كتابخانه ای به نوسوادان استان گيلان

 

به گزارش لیزنا، هادي بادروح، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان، ضمن اعلام اين خبر اظهار داشت: پيرو تفاهم نامه منعقد شده بين نهاد و معاونت سواد آموزي وزارت آموزش و پرورش، از اين پس نوسوادان نهضت سوادآموزي به صورت رايگان و آموزش دهندگان و كاركنان و اعضاي خانواده آنها به صورت نيم بهاء عضو كتابخانه هاي عمومي سراسر گيلان استان خواهند شد.

 

وي همچنين با اشاره به امكانات و ظرفيت هاي كتابخانه هاي عمومي و معاونت سواد آموزي در راستاي ترويج فرهنگ سواد آموزي و ارتقاء سطح مطالعه نوسوادان و آموزش دهندگان در جامعه گفت: اداره كل كتابخانه هاي عمومي گيلان با هدف كمك به ريشه كني بي سوادي و تثبيت آموخته هاي قبلي و آموزش مطالب جديد به نوسوادان به منظور تحقق فرمان امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري و رسيدن به اهداف برنامه پنجم سواد آموزي توسعه و ترويج فرهنگ مطالعه و كتابخواني در ميان سواد آموزان را از وظايف ذاتي كتابخانه هاي عمومي مي داند.

 

بادروح همچنين توزيع كتاب هاي ساده و آسان در بين نوسوادان، برگزاري مسابقات كتابخواني مشترك با نهضت سوادآموزي براي كم سوادان و نوسوادان و... در كتابخانه هاي عمومي استان را از ديگر اقدامات اين اداره كل عنوان كرد.

 

وي اضافه كرد: تامين بخشي از جوايز برگزيدگان مسابقات فرهنگي و كتابخواني مشترك، انعكاس تبليغات مربوط به سواد آموزي در كتابخانه هاي عمومي و پرتال خبري اداره كل كتابخانه هاي عمومي استان گيلان به نشاني gilanpl.ir  و نيز استفاده از مكان كتابخانه و آمفي تئاتر موجود در سطح استان جهت تشكيل كلاس و برنامه اي مرتبط با سوادآموزي بخش ديگري از خدمات نوين كتابخانه هاي عمومي در خدمت رساني به نوسوادان گرامي خواهد بود.

 

سرپرست اداره كل كتابخانه هاي عمومي استان گيلان در پايان از آمادگي اين اداره كل براي راه اندازي كتابخانه مشاركتي با محوريت منابع آسان خوان درصورت داشتن فضاي مناسب در مراكز نهضت سوادآموزي خبر داد.

 

 

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: