کد خبر: 16082
تاریخ انتشار: سه شنبه, 31 تیر 1393 - 12:18

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

آخرین اخبار

نویسنده امریکایی « بزرگ مرد کوچک» در گذشت

      نویسنده رمان «بزرگ‌مرد کوچک» که فیلم اقتباسی از آن با بازی «داستین هافمن» شهرت جهانی پیدا کرد، درگذشت.
نویسنده امریکایی « بزرگ مرد کوچک» در گذشت

 

به گزارش لیزنا، توماس برگر، رمان‌نویس آمریکایی که «بزرگ‌مرد کوچک» معروفترین اثرش است، در سن 89 سالگی درگذشت.

 

وی روز سیزدهم جولای (22 تیرماه) فوت کرد، اما کارگزار او روز گذشته (دوشنبه) از این اتفاق مطلع شده است. برگر در نیویورک سکونت داشت و شدیدا روی فضای خصوصی زندگی‌اش حساس بود.

 

برگر از آن دسته نویسندگانی بود که مورد تأیید و تحسین منتقدان ادبی قرار می‌گرفت و در عین حال خوانندگان وی را به عنوان یکی از پدیده‌های ادبیات مدرن آمریکا می‌شناختند.

 

این شخصیت ادبی اما نویسنده‌ای بود که بیشتر شهرتش را مدیون هالیوود و به ویژه اقتباس سینمایی «آرتور پن» از «بزرگ‌مرد کوچک» بود. این کتاب در سال 1964 به چاپ رسید و «داستین هافمن» در فیلم سال 1970 برگرفته از آن، نقش اصلی «جک کرب» را ایفا کرد.

 

به گفته یکی از منتقدان «نیویورک تایمز»، توماس برگر یکی از باهوش‌ترین، زیرک‌ترین و مستقل‌ترین ذهن‌ها را در میان نویسندگان آمریکا داشت.

 

به گزارش نیویورک تایمز، «وقت‌کشی» (1967)، «تدی ویلانووا کیست؟» (1977)، «بازگشت بزرگ‌مرد کوچک» (1999)، «تغییر گذشته» (1989)، «نامرئی شدن» (1987)، «رابرت کروز» (1994) و «ماجراجویی‌های زنان آفریقایی» (2004) از دیگر کتاب‌های برگر هستند که در ژانرهای جنایی، وحشت، پلیسی و علمی-تخیلی به نگارش درآمده‌اند.

 

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: