کد خبر: 16125
تاریخ انتشار: یکشنبه, 05 مرداد 1393 - 10:04

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

آخرین اخبار

برگزاری « شب شعر عاشقان بیدل» از سوی اداره کتابخانه های دزفول

      رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان دزفول از برگزاری شب شعر عاشقان بیدل در این شهرستان توسط اداره کتابخانه های عمومی خبر داد.
برگزاری « شب شعر عاشقان بیدل» از سوی اداره کتابخانه های دزفول

 

به گزارش لیزنا، فروزان مهرانپور گفت: شب شعر عاشقان بیدل همزمان با ماه مبارک رمضان با شعرخوانی حاج علی حسین پور در كتابخانه عمومی شهدا صفی آباد با حضور شاعران بزرگ استانی برگزار شد.

 

وی گفت: این شب شعر در شهرستان دزفول با حضور شاعران بزرگ استانی و شاعران جوان شهرستانی با هدف گرامیداشت ماه پرخیر و برکت ، شبهای قدر و شهادت مولای متقیان در فضایی معنوی و دوستانه برگزار شد.

 

وی افزود: حاج احمد عبدالهی  یكی دیگر از شعرای پيشكسوت استان در این مراسم شعری درباره غزه و مردم فلسطین و ضرورت توجه مسلمانان به اوضاع ملت مظلوم فلسطين به عنوان يكي از نمادهاي مهر و محبت و انسان دوستي قرائت كرد كه مورد استقبال جمع حاضر در برنامه قرار گرفت.

 

مهرانپور گفت: كاظم جوكار، محمود جافرمن، مسعود جافرمن، رامین نوری زاده و پور اكبری نیز از دیگر شعرایی بودند كه در این مراسم شعرهایی با مضمون ماه مبارک رمضان ، مذهبی، اجتماعی قرائت کردند.

 

وی گفت: اجرای چند مسابقه ویژه جوانان و نوجوانان و مداحی از دیگر برنامه‌های مراسم شب شعر عاشقان بیدل بود.

 

فروزان مهرانپور در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری مسابقه نقاشی كودك با عنوان "مهمانی رمضان" به مناسبت ماه مبارك رمضان در شهرستان دزفول اشاره کرد و افزود: كودكان رده سنی شش تا 14 در این دوره از مسابقه نقاشی با عنوان " مهمانی رمضان" شرکت کرده و شرکت در این مسابقه برای عموم کودکان شهرستان آزاد بوده است.

 

وی در ادامه گفت: كودكان و نوجوانان علاوه بر شركت در این مسابقه از طریق برنامه های پیش بینی شده از جمله قصه گویی قرآنی ، شعر خوانی و نقاشی   با ویژگی ها و فلسفه ماه مبارك رمضان آشنا شدند.

 

وی هدف از برگزاری این مسابقه را آشنایی كودكان با فلسفه ماه مبارك رمضان و بركات و فیوضات این ماه عنوان كرد و افزود: نمایشگاهی از آثار این مسابقه در كتابخانه عمومی غدیر  شهرستان دزفول به نمایش گذاشته می شود و همچنین در پایان این مسابقه به 15 نفر از شركت كنندگان با دادن جوایز ارزنده ای  تجلیل شد.

 

رئیس اداره كتابخانه های شهرستان دزفول با اشاره به ضرورت آشنایی كودكان با تعالیم اسلامی گفت: یكی از وظایف مهم خانواده ها و مسئولین فرهنگی، بستر سازی لازم برای نهادینه كردن تعالیم اسلامی در میان اعضای خانواده از همان دوران كودكی است كه اینگونه برنامه ها می تواند در این زمینه مفید باشد.

 

مهرانپور در ادامه به دیگر برنامه های کتابخانه های عمومی شهرستان در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: برگزاری جلسات ختم قرآن هرروز درماه مبارک رمضان ویژه زنان خانه دار دركتابخانه های عمومی، برگزاری نمایشگاه قرآنی ویژه ماه مبارک رمضان  ، برگزاری شب شعر مناجاتی در کتابخانه عمومی شهداء شهر صفی آباد از دیگر برنامه ها بوده است و همچنین ویژه برنامه کودکان و نوجوانان هر روزه در کتابخانه های عمومی شهرستان شامل برنامه های بسیار متنوعی از جمله : بیان نکات اخلاقی از طریق پخش کلیپ تصویری قصه های قرآنی، آموزش وضوء و نماز ، برگزاری مسابقه حفظ سوره های کوچک قرآن، همخوانی گروهی برخی ادعیه و سوره های قرآن برگزار شده است.

 

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: