کد خبر: 16147
تاریخ انتشار: دوشنبه, 06 مرداد 1393 - 14:52

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

آخرین اخبار

آیین تودیع و معارفه مدیر کل کتابخانه های استان بوشهر برگزار شد

      محمد حسین پرآور یکشنبه شب درآیین تودیع و معارفه مدیرکل کتابخانه های استان بوشهر گفت: با وجود علما، فرهیختگان و نویسندگان توانا در این استان ازگذشته تاکنون و علاقه فراوان مردم به کتابخوانی، کمبودهای زیادی در زمینه تجهیز کتابخانه ها وجود دارد که برطرف کردن آنها ضروری است.
آیین تودیع و معارفه مدیر کل کتابخانه های استان بوشهر برگزار شد

 

به گزارش لیزنا، آیین تودیع و معارفه مدیر کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر یکشنبه شب پنجم مرداد ماه در سالن فرمانداری شهرستان بوشهر برگزار شد که در ابتدای جلسه مرضیه رستمی سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر به ارائه گزارشی از حضور دوماهه خود در اداره کل پرداخته و ضمن تقدیر از همراهی و همدلی مجموعه این اداره کل، برای  مدیر کل جدید کتابخانه های عمومی استان آرزوی موفقیت کرد.

 

  محمد حسین پرآور معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر در ابتدا ضمن محکوم کردن جنایات وحشیانه  رژیم صهیونسیتی که باعث شهید شدن بیش از هزار تن از مسلمانان فلسطینی شد از حضور خروشان مردم ولایتمدار این استان که در جمعه آخر ماه مبارک رمضان و در هوای گرم به ندای رهبرشان لبیک گفتند تشکر کرد

 

مهندس پرآور کتاب و کتابخوانی را یکی از مولفه های مهم فرهنگ دانست و بیان داشت این مقوله مهم می تواند در فرهنگ ما بسیار موثر باشد، فکر جامعه را منظم کند، نگاه این جامعه را نسبت به مسائل مختلف واقع بینانه کند و باعث بصیرت افزایی در جامعه گردد.

 

ایشان ضمن تقدیر و تشکر از محتشم مدیر کل سابق کتابخانه های استان از مرضیه رستمی به عنوان سرپرست اداره کتابخانه های استان که در برهه ای حساس و علیرغم وجود مشکلات فراوان بار مسئولیت این اداره کل را در این مدت کوتاه به دوش کشیدند قدردانی کرد.

 

 در ادامه سید علی غیاثی ندوشن معاون امور استان ها، مجلس و مشارکت های نهاد کتابخانه های عمومی  کشور گفت: امروز کتابخانه های به عنوان یک مرکز آموزشی مادام العمر قلمداد می شود که بر عکس سایر مراکز آموزشی مرسوم در کشور و یا دنیا فارغ التحصیل ندارد و مدارم در حال علم آموزی و دانش پراکنی است.

 

وی مراتب تسلیت علیرضا مختارپور دبیر کل کتابخانه های کشور را در پی درگذشت ابراهیم ارقند از نیروهای زحمت کش کتابخانه های تنگستان به جامعه کتابداران استان، شهرستان تنگستان و خانواده وی ابلاغ کرد.

 

مدیرکل جدید کتابخانه های استان بوشهر اظهار امیدواری کرد: با حمایت نهاد کتابخانه های عمومی کشور،  حضرت آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر ، استاندار محترم بوشهر و معاونین ارجمند ایشان، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری حضرت آیت الله حسینی بوشهری، مسوولان اجرایی، نمایندگان استان درمجلس شورای اسلامی, ائمه محترم جمعه استان، حوزه های علمیه و مراکز فرهنگی ، ادارات کل و فرماندارن محترم، شهرداران و اعضای انجمن کتابخانه ها عمومی و انجمن خیرین ، توسعه و تجهیز کتابخانه  و افزایش سرانه مطالعه را در شأن و تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار بدهند.

 

ایشان به  ارتقاء منزلت اجتماعی کتابداران  اشاره و تاکید به تکریم آنان نمود.

 

وی در ادامه عنوان کرد کتابداران به عنوان سرباز عرصه فرهنگی در راستای تحقق منویات رهبر فرزانه انقلاب از هیچ کوششی دریغ نخواهندکرد.

 

وی برگزیدن واژه نهضت برای مطالعه مفید توسط رهبر فرزانه انقلاب گفت وظیفه آحاد جامعه ایجاب می کند که  برای مبارزه با استکبار جهانی و عوامل ظلم و فساد و جهت اجرای دستورات دین مبین اسلام و تحکیم حکومت اسلامی به علم و دانش که در گرو مطالعه حاصل می شود تلاش نمایند.

 

در پایان ایشان از خداوند تمنا نمود که توفیق دهد در انجام مسئولیت سترگ کتابخانه ها بتواند امانت خوبی باشد.

 

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: