کد خبر: 16338
تاریخ انتشار: یکشنبه, 26 مرداد 1393 - 14:38

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

آخرین اخبار

برگزاری نشست «بررسی نقش اقوام و اقلیت‌های مذهبی در نهضت مشروطه» در كتابخانه ملي

      نشست بررسی نقش اقوام و اقلیت‌های مذهبی در نهضت مشروطه با حضور دكتر صالحي اميري و حجت الاسلام يونسي، دستيار رئيس جمهور در امور اقوام و مذاهب، به ميزباني كتابخانه ملي برگزار شد.
برگزاری نشست «بررسی نقش اقوام و اقلیت‌های مذهبی در نهضت مشروطه» در كتابخانه ملي

 

به گزارش لیزنا، دكتر صالحی امیری در نشست بررسی نقش اقوام و اقلیت‌های مذهبی در نهضت مشروطه گفت: اگر نگرش همه مسئولین در همه سطوح به این باور تبدیل شود که اقلیت‌ها فرصت ملی هستند دیگر مشکلی از این حیث وجود نخواهد بود.

 

رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي در ادامه تصريح كرد: یک مشکل بنیادی نگرش و ذهنیت برخی از صاحب نظران است. همه باید به یاد داشته باشند که جامعه بزرگ، یعنی اقوام و اقلیت ما و این خود یک فرصت بزرگی است که نصیب ما شده است.

 

صالحی امیری همچنین خاطر نشان کرد: صاحبان کشور اقوام هستند. بلوچ‌های ما 5000 سال قدمت دارند. کردهای ما 3500 سال قدمت دارند. رویش ایران زیبا با بلوچ و کرد آغاز شده است. در ادامه آذری‌ها بیش از 3000 سال قدمت دارد. صاحبان اصلی ایران همین اقلیت‌ها هستند.

 

وی با بیان این که اقلیت ما فرصت ایران هستند ادامه داد: آن چیزی که در ایران بزرگ به عنوان اقلیت‌ها می‌بینیم محصول یک نظام طبیعی است و اگر نگرش همه مسئولین در همه سطوح به این باور تبدیل شود که اقلیت‌ها فرصت ملی هستند دیگر مشکلی از این حیث وجود نخواهد بود.

 

در ادامه اين نشست دستيار رئيس جمهور در امور اقليت ها به ايراد سخنراني پرداخت. يونسي با اشاره به تفاوت ها در فرهنگ ايراني گفت:كشور ايران مانند تمام نظام آفرينش داراي تفاوت ها و كثرت هاست.وي ادامه داد: تفاوت ها باعث رسيدن به كمال مي شود.جهان پيرامون ما در حال تكامل است و همين وضعيت در جامعه بشري هم وجود دارد.

 

يونسي یادآور شد: فرهنگ ايراني به يك فرهنگ خرد و كلان تقسيم بندي مي شود؛فرهنگ كلان ارزش هايي است كه در وجود هر ايراني وجود دارد و هويت ايراني را ايجاد مي كند و خرده فرهنگ ها ارزش هايي هستند كه هويت هاي قومي،ملي و خانوادگي ما را تشكيل  مي دهند.

 

در پايان سخنراني، دستيار رئيس جمهور با اشاره به مسير ايران براي رسيدن به توسعه افزود: براي رسيدن به نقطه ايده آل به مشاركت همه اقوام و مذاهب نياز است و اگر كسي بخواهد عقيده و فرهنگي را منزوي كند به تمام ايران و وحدت ملي خيانت كرده است؛ همانگونه كه عده اي به اسم اسلام گرايي مثل داعش و القاعده و طالبان به اسلام ناب خيانت كردند و اسلام را به خطر انداختند.

 

وي امنيت ايران و اقليت هايش را از بركات جمهوري اسلامي دانست و گفت: حفظ اين امنيت تنها از راه مشاركت ادامه پيدا مي كند.

 

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: