کد خبر: 16676
تاریخ انتشار: یکشنبه, 23 شهریور 1393 - 14:30

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

آخرین اخبار

صنعت چاپ محور توسعه اقتصادی و فرهنگی است

      رضا منصوری، مدیرعامل شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران گفت: امروز صنعت چاپ به عنوان محور توسعه و پایه و اساس تحول اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی مطرح است.
صنعت چاپ محور توسعه اقتصادی و فرهنگی است

 

به گزارش لیزنا، مدیرعامل شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران که یکی از سخنرانان جشن ملی صنعت چاپ بود اظهار داشت: با توجه به اینکه صنعت چاپ به عنوان محور توسعه و پایه و اساس تحول اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی مطرح است و نقش تعیین‌ کننده‌‌ای در تولید دارد، باید به عنوان یکی از محورهای مهم توسعه مطرح شود زیرا بسیاری از کارهای سنگین فرهنگی و اجتماعی بر دوش این صنعت است.

 

منصوری با اشاره به پیشرفت‌های صنعت چاپ گفت: متاسفانه شاهد هستیم که صنعت چاپ علی‌ رغم همه پیشرفت‌هایی که کسب کرده و علی‌رغم همه تلاش‌ها و حمایت‌‌های دولتی و صنفی، از بسیاری از مسائل و مشکلات رنج می‌‌برد. پیشکسوتان به خاطر دارند که در گذشته بسیاری از مشاغل به صنعت چاپ قبطه می‌‌خوردند اما اکنون این‌گونه نیست زیرا این صنعت اصلا حال خوبی ندارد و باید انقلاب و حرکت بزرگی در آن شکل گیرد.

 

مدیرعامل شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران افزود: خوشبختانه آقای صالحی و آقای برازش با دیدگاه بلندی که به این عرصه دارند و با استمداد و یاری از پیشکسوتان، اتحادیه ‌ها، صاحب نظران و متخصصان در همین مدت کوتاه زمینه‌‌ای را برای سازماندهی، برنامه‌ریزی و تدوین راهکارهای جدید به جهت حل مشکلات چاپ به وجود آورده‌اند. امیدواریم این‌گونه اقدامات ادامه پیدا کند تا خاطرات خوبی از دوران مدیریت دکتر جنتی در ذهن اهالی صنعت چاپ باقی بماند.

 

وی ادامه داد: صنعت چاپ دریچه‌ای برای نشان دادن هویت ملی، فرهنگی و دینی ما است و امروز به دلیل جدی شدن ویژگی‌های حرفه‌ای و تخصصی در منابع انسانی، مدیریت و تکنولوژی مجبور به علم آموزی هستیم و باید خود را به علم روز مجهز کنیم.

 

منصوری حوزه‌های تحت پوشش صنعت چاپ را بسیار گسترده دانست و اظهار کرد: صنعت چاپ تنها در کتاب، مجله و روزنامه خلاصه نمی‌شود و یک دنیای وسیع در مقابل آن قرار دارد که از این بین می‌توان به حوزه ارتباطات اشاره کرد.

 

وی ادامه داد: یکی از این ارتباطات رایج ارتباطات الکترونیک است که توسط کارت‌های هوشمند انجام می‌شود. کارت‌های ملی هوشمند که به زودی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت می تواند همه نوع خدماتی را حتی در دورترین نقاط کشور برقرار کند و تحول عظیمی را به وجود آورد. امروز انواع و اقسام کارت‌ها مانند کارت بانکی، سیم کارت، کارت ملی، کارت سوخت ، کارت حجاج و عنوان دیگر آن به عنوان یک وسیله ارتباطی مورد استفاده قرار می‌گیرد که همگی هنر صنعت چاپ است.

 

مدیرعامل شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران در پایان گفت: در نمایشگاه کتاب و در حاشیه آثار برگزیده صنعت چاپ، ماشین چاپی وجود داشت که هنر صنعت چاپ را به حضار نشان می‌داد. در آن سالن غرفه‌ای را هم به چاپ امنیتی اختصاص داده شده بود تا کمی پرده‌ها را کنار بزنیم تا مسوولان و مردم از نزدیک با هنرنمایی چاپ امنیتی نیز آشنا شوند.

 

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: