کد خبر: 16711
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 26 شهریور 1393 - 20:26

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

آخرین اخبار

مراسم رونمايي از كتاب «جنبش دانشجويي پلي تكنيك تهران» برگزار شد

مراسمي با حضور دانشجويان قديمي دانشگاه پلي تكنيك (صنعتي اميركبير) و جمعي از علاقه مندان به مناسبت رونمايي از كتاب "جنبش دانشجويي پلي تكنيك تهران" در انديشگاه كتابخانه ملي برگزار شد.
مراسم رونمايي از كتاب «جنبش دانشجويي پلي تكنيك تهران» برگزار شد

 

به گزارش لیزنا، در اين مراسم ابتدا عباس عبدي، نويسنده كتاب توضيحاتي در زمينه نحوه جمع آوري اطلاعات كتاب بيان كرد.

 

 

وي گفت: در ميان كتاب هايي كه تأليف كرده ام، شايد دوست داشتني ترين كتاب براي خود بنده همين كتاب است و اين كتاب از جمله مهم ترين كارهاي انجام شده توسط بنده است.

 

 

اين دانشجوي سابق دانشگاه پلي تكنيك ادامه داد: در گذشته كارهاي بسياري در حيطه عكس و تصوير از جنبش هاي دانشجويي انجام شده است ولي اينكه ما مكتوبي را در اين زمينه آن هم از دانشگاه هاي مهم كشور كه نقش اساسي در شكل گيري جنبش هاي دانشجويي داشته باشند، نداشته ايم و اين كتاب در حيطه فعاليت هاي دانشگاه پلي تكنيك اطلاعات مهمي را ارائه مي كند.

 

 

عبدي در ادامه با بيان اين نكته كه در تأليف اين كتاب سعي داشته تعلقات شخصي خود را دخيل نكند ادامه داد: تاكنون در سطح چند دانشگاه كشور مكتوبات جنبش دانشجويي جمع آوري شده است كه به صورت ناقص بوده و به اين گستردگي انجام نشده است.

 

 

نويسنده كتاب "جنبش دانشجويي پلي تكنيك تهران" تصريح كرد: هدف از نوشتن اين كتاب نشان دادن گذشته اي طلائي و يا پرخطا نيست، بلكه هدف اصلي، نشان دادن وضعيت به نسل فعلي و  آينده و البته نشان دادن اين مسئله است كه حوادثي كه در دوره فعاليت هاي سياسي دانشجويي امروزه عجيب مي نمايد، چگونه و در چه بستري رخ داده است.

 

 

یادآور مي شود، در اين مراسم جمعي از دانشجويان و استادان دانشگاه صنعتي اميركبير به بيان ديدگاه ها و خاطرات خود از دوره جنبش دانشجويي اين دانشگاه در قبل از انقلاب اسلامي پرداختند.

 

 

 

اضافه مي شود، كتاب "جنبش دانشجويي پلي تكنيك تهران" نوشته عباس عبدي است كه توسط انتشارات "نشر ني" به چاپ رسيده و در اين كتاب با يكصد نفر از فعالان جنبش دانشجويي سال هاي 1338 تا 1357 شمسي مصاحبه شده است.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: