کد خبر: 17056
تاریخ انتشار: دوشنبه, 28 مهر 1393 - 16:30

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

آخرین اخبار

تقدیر از اعضای فعال نابینا و کم بینای کتابخانه های خراسان جنوبی

      نابینایان و کم بینایان عضو فعال کتابخانه های عمومی استان خراسان جنوبی، طی مراسمی با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در محل اولین کتابخانه تخصصی نابینایان و کم بینایان مستقر در کتابخانه محمد تقی کریم پور بیرجند تقدیر شدند.
تقدیر از اعضای فعال نابینا و کم بینای کتابخانه های خراسان جنوبی

 

به گزارش لیزنا، این مراسم با حضور مدیر کل بهزیستی، فرماندار بیرجند، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی، مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان، مسئولان شهرداری و بیش از 150 نفر از نابینایان و کم بینایان عضو کتابخانه های عمومی استان برگزار شد.

 

در ابتدای این مراسم مدیر کل بهزیستی استان ضمن تقدیر و تشکر از کتابخانه های عمومی استان دربرگزاری مراسم تجلیل و گرامیداشت روز عصای سفید یاد آور شد: اداره کل بهزیستی استان تمام هم و غم خود را جهت رفع موانع معیشتی و مشکلات اقتصادی مجموعه تحت پوشش خود انجام می دهد و در این زمینه تلاشهای زیادی در جهت تأمین مسکن نابینایان و کم بینایان انجام داده است.

 

محمد حسن اکبری مطلق به ضرورت حضور نابینایان و کم بینایان در عرصه اجتماع پرداخت و ادامه داد: اشتغال یکی از مباحثی است که در اولویت برنامه های کاری اداره کل بهزیستی برای نابینایان و کم بینایان قرار دارد.

 

در ادامه این جلسه فرماندار بیرجند با اشاره به استعداد ها و خلاقیتهای ویژه و منحصر به فرد نابینایان و کم بینایان گفت: برنامه هایی که در همین مراسم توسط نابینایان و کم بینایان اجرا شد نمونه ای از استعداد ها و هنرورزیها آنان است.

 

منصوری در ادمه با اشاره به محدودیتهای که خداوند در بعضی از اقشار جامعه قرار داده است اظهار داشت: این محدودیت ها عیب نیست و خداوند اگر در وجود انسان محدودیتی قرار داده است این به معنای ایجاد حس ترحم نیست.

 

وی ادامه داد: استعداد ها و هنرمندیهایی که خداوند به عزیزان نابینایان و کم بینایان ما در این جمع عنایت فرموده است از عهده بسیاری از بینایان و افراد معمولی بر نمی آید.

 

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان درخصوص بخش تخصصی نابینایان و کم بینایان استان گفت: این بخش در 23مهرماه سال گذشته همزمان با روز عصای سفید آغاز به کار کرد و درحال حاضر 180نفر از نابینایان و کم بینایان شهرستاتن از خدمات این کتابخانه استفاده می کنند.

 

محمود کاظم زاده ادامه داد: برنامه ای که امروز برگزار شد با همکاری انجمن نابینایان  و کم بینایان بشارت بیرجند و با  بهره مندی از هنر و ظرفیت های هنری اعضای نابینا و کم بینا اجرا شد.

 

وی ادامه این همکاری و همراهی را توسط اعضا و انجمن بشارت خواستار، و یاد آور شد: این اداره آمادگی دارد برنامه هایی در قالب نقد وبررسی کتاب ، شعر ، داستان  به صورت ماهانه یا هفتگی برگزار کند.

 

در ادامه این جلسه برنامه هایی مانند اجرای دلنوشته، شعر و دیکلمه توسط اعضای نابینا و کم بینای عضو کتابخانه  تخصصی عصای سفید بیرجند اجرا شد.

 

در انتهای این مراسم تنی چند از اعضای فعال نابینا و کم بینا و همچنین هئیت مدیره سابق انجمن بشارت بیرجند توس مسئولین حاضر در جلسه تقدیر شدند.

 

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: